الجبير به اسپوتنيک: عربستان عامل حمله به نفتکش ایرانی نبوده است

© AFP 2023 / Adem Altanمصاحبه عادل الجبیربا رسانه های روسی منجمله اسپوتنیک
مصاحبه عادل الجبیربا رسانه های روسی منجمله اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان به سوالی در مورد حمله به نفتکش ایرانی پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری اسپوتنیک در مصاحبه ای از وزیر مشاور در امور خارجه عربستان پرسید که از آنجاییکه شما ایران را مقصر حمله به تأسیسات نفتی خود می دانید. آیا حمله به نفتکش ایرانی جواب طرف سعودی است؟

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در پاسخ گفت: "البته که نه. ما اینگونه رفتار نمی کنیم. ما به این خاطر ایران را مقصر می دانیم زیرا این حملات از سمت شمال رخ داده است، نه از جنوب. ما از سازمان ملل خواستیم که تحقیقاتی در این باره انجام دهد و چندین کشور نیز به آن پیوستند. پس از اتمام، نتایج را منتشر خواهیم کرد. ما در مورد نفتکش ایرانی اطلاعات متناقضی داریم، کسی می گوید نشت نفت رخ داده است، کسی می گوید نه. ماجرا هنوز مشخص نیست. اما تکرار می کنم که ما اصلاً درگیر آن نیستیم. داستان تمام نشده است. بیایید صبر کنیم تا بدانیم چه اتفاقی افتاده است."

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران، نفت‌کش ایرانی سابیتی متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح روز جمعه در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های 5 و 5:20 صبح در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала