یولیا یوزیک، سرویس ویژه ایران را مقصر در دستگیریش می داند

© Facebook / Yulia Yuzikیولیا یوزیک، سرویس ویژه ایران را مقصر در دستگیریش می داند
یولیا یوزیک، سرویس ویژه ایران را مقصر در دستگیریش می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یولیا یوزیک، روزنامه نگار روسی که چندی پیش در ایران بازداشت شده بود، سازمان امنیتی ایران را متهم به تحریکاتی کرد که باعث دستگیری وی شد.

به گزارش اسپوتنیک، یولیا یوزیک، روزنامه نگار روسی که بیش از یک هفته در تهران به دستور مقامات این کشور بازداشت شده بود، معتقد است که وی قربانی تحریک سرویس های اطلاعاتی ایران شده است، اما نمی داند هدف نهایی آنها چه بوده است.

وی گفت: "من در طول یک سال گذشته، بارها و توسط افراد مختلفی دعوت شده ام و یکی از آخرین افرادی که مرا دعوت کرد، بهرام خانلار، رئیس سابق من در ایران تودی بود. او با رسانه ها و سرویس های ویژه ایران در ارتباط بود و بنابراین من تضمین های وی مبنی بر اینکه هیچ مشکلی برای من از طرف سرویس های اطلاعاتی ایران بوجود نخواهد آمد را جدی گرفتم."

یولیا یوزیک کیست؟ - اسپوتنیک ایران
یولیا یوزیک کیست؟+عکس

به گفته یوزیک، او قربانی تحریکات شده است.

یوزیک در پاسخ به سؤال خبرنگار در این مورد گفت: "تحریک توسط سازمان های اطلاعاتی ایران انجام شد تا مرا برای ورود به ایران فریب دهند و سپس دستگیر و ناپدیدم کنند. من نمی دانم که آیا آنها به من به عنوان منبع اطلاعاتی یا برای چه هدف دیگری نیاز داشتند."

طبق اطلاعات موجود در وب سایت ایران تودی، که از اوت سال گذشته دیگر به روز رسانی نشده است،  این سایت می گوید: "تنها کار ما این است که نشان دهیم ایران زندگی دشوار، پر جنب و جوش، متنوع و جالب خود را دارد." این کانال در سال 2015 راه اندازی شد و این تنها کانال ایرانی بود که به زبان روسی فعالیت می کرد.

او تأکید کرد که آنچه برای او اتفاق افتاده است برخلاف آنچه که یک مقام ایرانی گفته است یک مورد خاص و نقض ویزا نبوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала