رئیس پنتاگون خواستار پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد

© AP Photo / Chuck Burtonرئیس پنتاگون خواستار پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد
رئیس پنتاگون خواستار پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در تماسی تلفنی با همتای ترک خود خواستار پایان دادن به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا بر اساس گفتگوی تلفنی صورت پذیرفته میان مارک اسپر، رئیس پنتاگون و همتای ترکیه‌ای خود اعلام داشت: رئیس پنتاگون قاطعانه از ترکیه خواست تا به عملیات نظامی خود در سوریه پایان دهد، زیرا این امر می‌تواند سربازان آمریكا و موفقیت در مبارزه با گروه تروریستی داعش (ممنوعه در فدراسیون روسیه) را تهدید كند.

عملیات ترکیه در شمال سوریه - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
چگونگی عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه + داده نمایی

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "روز گذشته مارک اسپر، وزیر دفاع و خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه درباره وضعیت شمال شرقی سوریه به صورت تلفنی گفتگو كردند. اسپر روشن ساخت که ایالات متحده با اقدامات ناهماهنگ ترکیه مخالف است، چرا که آنها پیشرفت‌های حاصل شده توسط ائتلاف، علیه داعش را به خطر می‌اندازند.

اسپر گفت که به رغم اقدامات امنیتی، "اقدامات ترکیه ممکن است به نیروهای ایالات متحده در سوریه آسیب برساند." رئیس پنتاگون همچنین "قاطعانه از ترکیه خواسته است تا عملیات خود را در شمال شرقی سوریه متوقف كند".

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" در شمال سوریه خبر داد. به گفته اردوغان این عملیات علیه حزب کارگران کردستان و داعش انجام می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала