آمریکا تحریم های اساسی علیه ترکیه اعمال خواهد کرد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisایالات متحده تحریم های اساسی علیه ترکیه اعمال خواهد کرد
ایالات متحده تحریم های اساسی علیه ترکیه اعمال خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ وزارت خزانه داری ایالات متحده را مجاز به اعمال تحریم های اساسی علیه ترکیه خواهد کرد

به گزارش اسپوتنیک، استیون منوچین، رئیس وزارت خرانه داری ایالات متحده به خبرنگاران گفت: " رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به این وزارت خانه، اختیارات گسترده ای را برای اعمال تحریم های اساسی علیه ترکیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در سوریه اعطا خواهد کرد.

واکنش‌های جهانی به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
واکنش‌های جهانی به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه
وی گفت: "من همین الان با رئیس جمهور ترامپ ملاقات کردم و او حکم جدیدی را صادر کرد که به وزارت خزانه داری آمریکا این حق را می دهد که با مشورت با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، مایک پمپئو، تحریم های بسیار جدی را علیه هر فردی که با ترکیه در ارتباط است اعمال کند. به گفته وی این حکم شامل تحریم های اولیه و ثانویه خواهد بود. "

به گفته منوچین، ترامپ نگران عملیات نظامی ترکیه در سوریه است که می تواند غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی و همچنین اقلیت های مذهبی و ملی را هدف قرار دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: " من می خواهم تأکید کنم که در حال حاضر ما تحریم هایی را اعمال نمی کنیم. اما همانطور که رئیس جمهور گفت، وی به ما اختیار قابل توجهی در این مورد می دهد."

منوچین تاکید کرد که اینها تحریم های بسیار تاثیر گذاری هستند، اما ابراز امیدواری کرد که مجبور به استفاده از آنها نشوند. وی همچنین به خبرنگاران اطمینان داد که ایالات متحده در صورت لزوم می تواند اقتصاد ترکیه را منجمد کند.

یادآور می شود که رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان در 9 اکتبر از آغاز عملیات سرچشمه صلح در شمال سوریه، علیه گروه ممنوع در ترکیه، حزب کارگران کردستان و دولت اسلامی خبر داد. نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز دو کشور حمله کرد. و پس از آن عملیات زمینی را آغاز نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала