ارزیابی پنتاگون از احتمال توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه

© AP Photo / Chuck Burtonایالات متحده احتمال توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه را ارزیابی کرد
ایالات متحده احتمال توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون احتمال توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه را رد کرد و از طرفی به ترکیه هشدار داد که ایالات متحده حق دفاع از خود را محفوظ خواهد داشت

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، رییس پنتاگون گفت:  "هیچ سیگنالی وجود ندارد که آنها بخواهند این عملیات را متوقف کنند. برای من هیچ جای تعجب نیست، زیرا از لحظه ای که منصوب شدم بارها با آنها (ترکیه) تعامل داشته ام، و موضع ثابت آنها در مورد تهدید تروریستی که پ . ک . ک (حزب کارگران کردستان) مسبب آن است، تغییری نکرده است.

پیش از این، مارک اسپر به دنبال مکالمه تلفنی با همتای ترک خود، با تأکید فراوان از ترکیه خواست که عملیات نظامی در سوریه را متوقف کند، زیرا این امر می تواند تهدیدی برای سربازان آمریکایی شود و موفقیت آنها در نبرد با گروه تروریستی داعش را با تهدید مواجه نماید.

رئیس پنتاگون خواستار پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد - اسپوتنیک ایران
رئیس پنتاگون خواستار پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد

در عین حال، در روز جمعه، مارک میلی، رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد: " ایالات متحده به ترکیه هشدار داده است كه نیروهای آمریكایی در سوریه در مقابل عملیات نظامی كه توسط آنكارا در این كشور آغاز شده، حق دفاع از خود را حفظ می كنند. "

وی افزود : "همه می دانند که ما، نیروهای مسلح ایالات متحده، حق دفاع را برای خود محفوظ می دانیم. و نیروهای ما نیز از خود دفاع خواهند کرد. این برای همه مشخص است."

علاوه بر این، وی خاطرنشان كرد، ایالات متحده مختصات دقیق محل استقرار نیروهای خود در سوریه را به ترکیه داده است. و نیروهای مسلح ترکیه کاملاً از مختصات مربوط به مکانهای آمریکایی آگاه هستند."

در تاریخ 9 اکتبر، رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان از آغاز عملیات سرچشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و داعش خبر داده بود. نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز دو کشور حمله کرد. و پس از آن عملیات زمینی را آغاز نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала