مصرف تریاک در میان مرغ‌های برخی مرغداری‌های ایران +عکس

© Sputnik / Egor Eremov /  مراجعه به بانک تصاویر موسسات ایرانی فعلا نمی توانند به روسیه گوشت مرغ و لبنیات صادر کنند
موسسات ایرانی فعلا نمی توانند به روسیه گوشت مرغ و لبنیات صادر کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از تشکل‌های بخش خصوصی خبری مبنی بر خوراندن تریاک حل شده در آب به مرغ‌ها در برخی مرغداری‌ها را مطرح کرد و جنجال مرغ‌های تریاکی در میان کاربران به پا شد.

به گزارش اسپوتنیک، در چند روز گذشته مدیرعامل یکی از تشکل‌های بخش خصوصی مدعی شد که برخی از مرغداران به دلیل اطلاعات پایین تریاک را در آب حل می‌کنند و به مرغ‌ها می‌خورانند تا بیماری آنها از بین برود. تریاک یکی از آرام‌بخش‌هاست و اگرچه بیماری طیور را از بین نمی‌برد، اما بدن مرغ را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود مرغ دوره ۴۵ روزه نگهداری در مرغداری تا زمان کشتار را بگذراند.

View this post on Instagram

A post shared by روزنامه خبرجنوب (@khabarnewspaper) on

علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی در این زمینه گفت، استفاده از تریاک جز این‌که بیماری را در مرغ‌ها مزمن‌تر می‌کند، نتیجه‌ای ندارد و بهتر است به جای استفاده از ‌چنین موادی،‌ از طریق مصرف داروها و پروبیوتیک به سمت درمان طیور برویم؛ البته ایشان تأکید کرده که تا امروز هیچ گزارش رسمی به سازمان دامپزشکی از مصرف تریاک در مرغداری‌ها نرسیده است.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی برترین‌ها (@bartarinha_news) on

همچنین محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی این اتفاق را رد کرد و عنوان کرد: «این خبر هیچ‌گونه سندیتی ندارد و کاملا از طرف انجمن ما تکذیب می‌شود. شاید در ۲۰ سال گذشته مرغداران از سر ناآگاهی و پیشرفت‌نکردن طب طیور اقدام به این کار می‌کردند تا جلوی بیمارشدن مرغ‌ها را بگیرند که البته تریاک چنین خاصیتی هم ندارد ولی درحال حاضر با پیشرفت تجهیزات پزشکی و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف هیچ نیازی به مصرف موادمخدر وجود ندارد.»

View this post on Instagram

A post shared by ایرانا فسفات | Irana Phosphat (@iranaphosphat) on

کاربران بسیاری به این خبر واکنش دادند، برخی از آنها عنوان می‌کنند وجود مرغ‌های تریاکی و هورمونی حقیقت دارد، از طرفی تنها تکذیب این خبر چیزی از عمق این فاجعه کم نمی‌کند و بهتر است سازمان دامپزشکی کشور نظارت بیشتر و دقیق‌تری داشته باشد تا سلامت جامعه به خطر نیفتد. اما جمعی از کاربران این موضوع را شایعه و رقابت میان فروشندگان می‌دانند. کاربرانی نیز عنوان می‌کنند جوجه‌هایی را خریداری کرده‌اند که پس از چند روز به دلیل نامشخص مرده‌اند و دلیل آن را خوراندن تریاک به آنها می‌دانند. گروهی از کاربران نیز عنوان می‌کنند با توجه به مشکلات متعدد در ایران، حتی وجود مرغ‌های تریاکی در بازار دور از انتظار نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала