مخالفان: رهبر ایران تصمیم حمله به تاسیسات نفتی عربستان را گرفت

© REUTERS / VIDEOS OBTAINED BY REUTERSمخالفان: رهبر ایران تصمیم حمله به تاسیسات نفتی عربستان را گرفت
مخالفان: رهبر ایران تصمیم حمله به تاسیسات نفتی عربستان را گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مخالف دولت ایران مدعی شدند که حمله به تاسیسات نفتی عربستان با اجازه رهبر ایران و توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت و از نیروهای اپوزیسیون دولت ایران گفت: "تصمیم برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی توسط رهبری ایران گرفته شد و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را انجام دادند."

وی گفت که این اطلاعات مربوطه را از نمایندگان گروه مجاهدین خلق بدست آورده و مدعی شد: "این تصمیم توسط ولی فقیه ایران آیت الله علی خامنه ای گرفته شده است و تمام مقامات عالی ایران از جمله بالاترین پرسنل فرماندهی سپاه در برنامه ریزی و اجرای این عملیات شرکت داشته اند."

جعفرزاده در مورد منبعی که این اطلاعاتی را داده بود گفت که این اطلاعات توسط شبکه سازمان مجاهدین خلق که در ایران مستقر هستند بدست آمده است. آنها این اطلاعات را از منابع خود در دولت ایران دریافت کردند، از جمله در داخل سپاه.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد. پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است. وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر" سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала