تعداد هواداران برکناری ترامپ در آمریکا چقدر است؟

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین تلاش های ترامپ در آستانه استیضاح
آخرین تلاش های ترامپ در آستانه استیضاح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقریباً نیمی از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی در امریکا از آغاز تشریفات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا که دموکرات های عضو مجلس نمایندگان کنگره آنرا شروع کرده اند، حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این نظر سنجی توسط نشریه هیل و شرکت تحقیقاتی HarrisХ انجام شده است.

47% نظرخواهی شدگان از آغاز تشریفات استیضاح ترامپ استقبال کرده اند که 12% بیشتر از سه ماه قبل است. 42% مخالف هستند و 11 % پاسخ دادند که هنوز موضع خود را تعیین نکرده اند. یک هزار نفر در این نظرسنجی شرکت داشتند.

نظر سنجی روزهای 26 و 27 سپتامبر چند روز پس از آغاز تحقیقات رسمی درباره گفتگوی تلفنی جنجالی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شده است

تشریفات استیضاح پس از آن اغاز شد که ادعا کردند ترامپ در جریان گفتگوی تلفنی ماه ژوئیه از زلنسکی درخواست کرد در برابر رساندن کمک های مالی و نظامی به کی اف تحقیقات درباره کارهای پسر جوزف بایدن، معاون سابق ریاست جمهور امریکا در اوکراین را اغاز کند.

بایدن، شخصیت دموکرات، محتمل ترین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اتی در امریکا در سال 2020 است.

 برخی از مقامات آمریکائی پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتیکه ترامپ برای انجام تحقیقات درباره فرزند «جو بایدن» بر زلنسکی اعمال قدرت کرده باشد، باید مورد استیضاح قرار بگیرد.

در همین رابطه، با افزایش تلاش دموکرات‌ها برای پیشبرد روند استیضاح ترامپ و تمرکز آنها بر گفتگوی جنجالی وی با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش در ماه ژوئیه، ۲۰۶ نفر از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا- از مجموع ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان- حمایت خود را از روند استیضاح اعلام کرده اند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه در واکنش به انتشار متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش با همتای اوکراینی وی اعلام کرد: متن منتشر شده کاخ سفید تأئید می کند که رفتار ترامپ انسجام انتخابات آمریکا و امنیت ملی این کشور را تضعیف کرده است. رئیس جمهوری (ترامپ) تلاش کرده است تا بی قانونی را در آمریکا به یک ارزش تبدیل کند و اکنون در حال صادر کردن آن به خارج از کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала