فرار مالیاتی با استفاده از دستگاه خودپرداز +عکس

© Fotolia / ZIQUIUپرداخت مالیات یک آمریکایی با ۵ فرغون پول خرد برای تنبیه اداره حمل و نقل
پرداخت مالیات یک آمریکایی با ۵ فرغون پول خرد برای تنبیه اداره حمل و نقل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفاده دو منظوره از دستگاه خودپرداز برای فرار از مالیات و برداشت سود تراکنش دستگاه در میان فروشندگان ایرانی واکنش کاربران در صفحات اجتماعی را به دنبال داشته است.

ه گزارش اسپوتنیک، با الزامی شدن استفاده از دستگاه کارتخوان برای پرداخت مالیات در ایران، بسیاری از افراد برای فرار از این قانون، ترفندهای مختلفی را پیش می‌گیرند. کاربران با انتشار تصویری از یک دستگاه خودپرداز در مغازه‌ای به نمونه‌های دور زدن قانون و فرار مالیاتی اشاره می‌کنند که بدین ترتیب فروشنده از مشتریان خود می‌خواهد به جای کشیدن کارت و استفاده از کارتخوان، از دستگاه خودپرداز حاضر در مغازه استفاده کرده و به صورت نقد و یا کارت به کارت هزینه خود را پرداخت کنند و ضمن اینکه از پرداخت مالیات معاف خواهند شد، طی قراردادی که با بانک مربوطه برای استفاده از خودپرداز بسته‌اند درصدی از سود تراکنش خودپرداز را نیز برداشت خواهند کرد.

View this post on Instagram

A post shared by روزنامه خبرجنوب (@khabarnewspaper) on

بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند در ایران دور زدن قانون به دلیل اینکه از ابتدا به صورت جدی با آن برخورد نشده است کاملا عادی می‌باشد و در میان شهروندان چندان غیرمعمول به نظر نمی‌رسد. این کاربران معتقدند این رفتارها، جامعه را به بی‌ثباتی خواهد کشید و بهتر است به صورت جدی این مسائل پیگیری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала