ارسال سامانه‌های بیشتر پدافند هوایی به عربستان

اشتراک
آمریکا سامانه های بیشتر پدافند هوایی «پاتریوت» را به عربستان سعودی ارسال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا تعداد بیشتری از سامانه های پدافند هوایی «پاتریوت» را در عربستان سعودی مستقر خواهد کرد.

جاناتان هوفمان سخنگوی پنتاگون اعلام نمود که پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان، تعداد سامانه های پدافندهوایی « پاتریوت» در عربستان بیشتر خواهد شد. پنتاگون به درخواست کشور عربستان اقدام به این کار می کند. علاوه بر آن 4 رادار Sentinel و 200 نظامی آمریکایی به عربستان اعزام خواهند شد.

در پنتاگون گفته شد که استقرار «پاتریوت» ها می تواند امنیت کشور عربستان و نظامیان آمریکایی در منطقه را بهتر تأمین کند. آمریکا می تواند دو سامانه دیگر «پاتریوت» و یک مجتمع «تاد» را به عربستان ارسال کند.

توضیحات پمپئو در مورد عمل نکردن پاتریوت در عرببستان - اسپوتنیک ایران
توضیحات پمپئو در مورد عمل نکردن پاتریوت در عربستان

مارک اسپر ریاست پنتاگون این ایده را پذیرفت اما تصمیم نهایی در باره استقرار آن‌ها هنوز اتخاذ نشده است.در پنتاگون انتظار دارند که کشورهای دیگر منطقه سهم خود در تحکیم امنیت عربستان سعودی را ایفا کنند.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما ائتلاف عربی در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала