ادعای آمریکا درباره ادامه اختفای اعضای القاعده در ایران

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonحمایت پمپئو از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه
حمایت پمپئو از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد ایران تا به حال از اعضای گروه تروریستی القاعده (گروهک ممنوعه در روسیه ) در مخفیگاه های واقع در خاک این کشور نگهداری می کند.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو امروز در سخنرانی خود در نشستی در حاشیه 74 ـ مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل  ضمن اعلام این مطلب گفت:" دولت ایران طی سالیان طولانی سیاست ستیزه جویانه ای را علیه مردم این کشور ، ملت های کشورهای همجوار و علیه کل تمدن دنبال کرده است".

وزیر خارجه آمریکا در سخنان خود در این نشست تحت عنوان "اتحاد علیه ایران هسته ای" افزود:" آنها ملت خود را کشته و شکنجه نموده ، آمریکاییان را از لبنان گرفته تا عراق به قتل رسانده و القاعده را پنهان کرده اند. ایران متأسفانه طی چهل سال بدون داشتن عواقب برای خود چنین رفتار کرده است".

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

اخیراً ایالات متحده بارها تحریم ها علیه ایران را در چارچوب فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی افزایش داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала