وزیر خارجه عربستان، تلاش برای ربط دادن حمله به آرامکو و یمن را غیرمنطقی دانست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر خارجه عربستان، تلاش برای ربط دادن حمله به آرامکو و یمن را غیرمنطقی دانست
وزیر خارجه عربستان، تلاش برای ربط دادن حمله به آرامکو و یمن را غیرمنطقی دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان، عادل الجبیر، ارتباط دادن حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان به شورشیان یمن را عاری از منطق نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون العربیه، عادل الجبیر، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت : " تلاش برای مربوط کردن حمله به " آرامکو " با یمن در مرز جنوبی این پادشاهی غیر منطقی است. ما می دانیم که این موشک ها از شمال وارد شده اند و از آنجا نیستند." وی افزود : " سایر کشورها نیز درگیر این تحقیق هستند. ما در تلاشیم تا مشخص کنیم که این پرتاب ها از کجا آمده است. "

این دیپلمات سعودی تاکبد کرد که ایران به دنبال ایجاد تنش در منطقه است. وی گفت: "همه در تلاشند تا از جنگ جلوگیری كنند و تنها ایران خواستار تشدید تنش است."


عربستان: وقتی محل پرتاب حمله موشکی مشخص شود، اقدام تلافی جویانه انجام می دهیم 
 - اسپوتنیک ایران
عربستان: وقتی محل پرتاب حمله موشکی مشخص شود، اقدام تلافی جویانه انجام می دهیم

لازم به ذکر است که ریاض بارها و بارها ایران را به مداخله در امور همسایگان عرب و سیاست های خرابکارانه در منطقه متهم کرده است. به ویژه، پادشاهی معتقد است كه با وجود اینكه شورشیان حوثی یمن، مسئولیت آنها را برعهده گرفتند، این جمهوری اسلامی است كه در پشت حملات 14 سپتامبر به تاسیسات شركت ملی نفت سعودی، آرامكو  قرار دارد ،. هفته گذشته، سخنگوی وزارت دفاع عربستان، ترکی مالکی، در یک کنفرانس مطبوعاتی قطعاتی از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های کروز را ارائه داد که به عقیده وی تأیید کننده دخالت در حملات از سوی ایران است. در همین حال، وی اعتراف کرد که مکان دقیقی که حمله از آنجا آغاز شده هنوز مشخص نیست، اما در ادامه ابراز اطمینان کرد که از سوی  یمن نیوده است.

همچنین در روز سه شنبه در حاشیه جلسه مجمع عمومی، وزیر خارجه عربستان بدون آنکه وارد جزئیات شود گفته بود که کشورش به همراه متحدین خود در حال مطالعه گزینه های مختلف از جمله گزینه های پاسخ نظامی به حملات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала