عزم آمریکا برای کوتاه کردن دست سپاه از اقتصاد ایران

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد دولت ایالات متحده قصد دارد تلاش کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شرکت در فعالیت های اقتصادی در ایران محروم شود.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو این مطلب را در کنفرانس ترتیب داده شده در نیویورک توسط یک سازمان غیر دولتی آمریکا با هدف جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای در ایران اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان ساخت واشنگتن "اقدامات جدیدی برای قطع ارتباط سپاه با اقتصاد ایران انجام داده" و پس از هشداردهی، "کشورها و شرکت هایی را که هشدارهای آمریکا را نادیده گرفته و با  ساختارهای سپاه سرو کارداشته باشند، مجازات خواهد کرد".

پمپئو ضمناً تأئید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته همانطوری که پیشتر اعلام شد تعدادی از شرکت های چینی را در فهرست تحریم های خود در رابطه با ایران بگنجاند و افزود "امروز ما علیه برخی از موسسات چینی و روسای آنها تحریم هایی را اعمال می کنیم که در رابطه با حمل و نقل نفت ایران بر خلاف تحریم های آمریکا است".

 وزیر خارجه آمریکا گفت:" من از کشورهای با مسئولیت درخواست می کنم فعالیت شرورانه ایران را محکوم کنند. این کار برای ما و جهانیان ضرورت دارد". پمپئو در این رابطه جامعه جهانی را به "احیای بازدارندگی" در را بطه با ایران، "دفاع از آزادی کشتیرانی در منطقه خلیج فارس" و "مهم تر از همه بازگرداندن ایران به پشت میز مذاکرات فرا خواند".

پمپئو تکرار کرد که آمریکا به تلاش خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران ادامه خواهد داد و اعلام کرد تا به حال 30 کشور خرید نفت از ایران را متوقف کرده و میزان ضرر ایران به خاطر کاهش صادرات طلای سیاه به سالانه تقریباً  50 میلیارد دلار رسیده است.

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала