کارشبانه محرکی برای چاقی

© Flickr / Allan Ajifoسیستم عصبی
سیستم عصبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در افرادی که شب‌کار هستند عملکرد روده مختل می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «طبیعت»، محققان پرتغالی به این نتیجه رسیدند افرادی که مجبور هستند شبها کار کنند و زیاد به کشورهایی مسافرت می کنند که اختلاف ساعت آن زیاد است، با اختلال در عملکرد روده مواجه می شوند و این امر زمینه‌ای برای چاق شدن آنها ایجاد خواهد کرد.

مهمترین دلیل این پدیده موضوع تحقیقات بیشمار شد که در آن‌ها محققان سعی کردند فرایند فیزیولوژی را با فعالیت باصطلاح ریتم شبانه روزی بدن که در پاسخ به چرخه نور روزانه تولید می شوند را مرتبط سازند. ریتم بیولوژیکی مغز انسان کار تمام سیستم های بدن را کنترل می کند.

کشف اندام ناشناخته در بدن که مسئول درک درد است - اسپوتنیک ایران
کشف اندام ناشناخته در بدن که مسئول درک درد است

در مرکز تحقیقات علمی لیسبون توضیح دادند که کمبود خواب و یا تغییر عادت های مرتبط با خواب، می توانند عواقب جدی برای سلامتی انسان داشته باشند و به یکسری بیماری منجر شود که غالبا یک جزء ایمنی دارند. به عنوان مثال، بیماری های روده.

در گزارش منتشره آمده است که عملکرد «ریتم شبانه‌روزی» مثل ساعت است و زمان شبانه‌روزی را به سلول ها  اطلاع می دهند و به بدن و سیستم های حیاتی کمک می کنند تا بفهمند زمان خوردن و یا خواب فرا رسیده است.

کار ساعت های مغز که اطلاعات را مستقیما در باره نور روزانه دریافت می‌کند این است که ساعت های کوچکتر در داخل بدن انسان را هماهنگ سازد. وقتی ما کار این ساعت ها را مختل کردیم متوجه شدیم که مقدار ILC3 در روده ها کاهش قابل توجهی نشان داده است. این امر باعث التهاب شدید روده می‌شود.

این تحقیقات به تشخیص ارتباط جدید بین سیستم های ایمنی و عصبی کمک کرد. این نظریه که سیستم عصبی می تواند عملکرد سیستم ایمنی را هماهنگ سازد یک نظریه جدید است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала