پیشرفت انقلابی در درمان سرطان

© Fotolia / Crevisپیشرفت انقلابی در درمان سرطان
پیشرفت انقلابی در درمان سرطان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلول‌تراپی می‌تواند تأثیر مثبتی در مبارزه با انواع سرطان داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مدیکال اکسپرس»، محققان دانشگاه «استنفورد» آمریکا  CAR T- سلول‌تراپی را یک جهش انقلابی در زمینه ایمنوتراپی سرطان نامیدند.

محققان تأثیر اینگونه درمان را بر اساس داده‌های کلینیکی که طی سال های گذشته جمع‌آوری شدند مورد ارزیابی قرار دادند. به گفته محققان، اینگونه درمان با کمک CAR T- تأثیر خوبی بر آن نوع از سلول های سرطانی داشته است که قبلا لاعلاج بودند. البته این روشی دشوار و پیچیده و همیشه نتیجه آن مثبت نیست، زیرا  بعضی از انواع سرطان در مقابل این روش می توانند مقاومت کنند. اما در آینده می توان این نقص را برطرف کرد. اما در 93-60 درصد موثر بوده است. در روش نامبرده، از گیرنده آنتی ژن کایمریک استفاده می شود که شامل پروتئینی است که ترکیبی از قطعات آنتی بادی را انتخاب می کند که به طور انتخابی به آنتی بادی ها و دامنه های خاصی که سیستم ایمنی بدن را فعال می کنند متصل می شود.

سلول های «تی» بیمار استخراج شده و از نظر ژنتیکی اصلاح می شوند به طوری که بر روی سطح آنها یک گیرنده آنتی ژنیک کایمریک وجود دارد که به پروتئین CD19 در سلولهای سرطانی متصل است. پس از اصلاح دوباره این سلول ها وارد بدن بیمار می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала