ابراز تاسف ایالات متحده از شکست خود در مقابل روسیه در قطب شمال

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز تاسف ایالات متحده از شکست خود در مقابل روسیه در قطب شمال
ابراز تاسف ایالات متحده از شکست خود در مقابل روسیه در قطب شمال  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته مدیر پیشین مرکز آمریکای لاتین در شورای اقیانوس اطلس، غرب در نبرد بر سر " قطب شمال"، از روسیه و چین شکست خورده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  The Hill، کارشناس آمریکایی، Peter Schechter اظهار داشته که، قطب شمال ممکن است منبع دیگری برای ایجاد تنش بین المللی شود و اظهارات رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ درباره تمایل به خرید گرینلند، گرچه بسیاری را به تمسخر وامی دارد، اما قابل درک است.

این کارشناس آمریکایی مطمئن است كه قدرتهای غربی در رقابت برای قطب شمال که سرشار از منابع گاز طبیعی و مواد معدنی کمیاب به ارزش 1 تریلیون دلار است، به طور شدیدی عقب خواهند ماند.

وی خاطرنشان می کند، با وجود تمایل واشنگتن برای تقویت موقعیت خود در این منطقه، ایالات متحده تاکنون صبر کرده اند و بیشتر نظاره گر هستند. این کارشناس تلاش ها برای تقویت کانادا و اتحادیه اروپا در قطب شمال را ناکافی عنوان می کند.

Peter Schechter  خاطرنشان کرد که: "در همین حال، سایر کشورها آینده نگری بیشتری از خود نشان داده اند. روسیه، کشوری با طولانی ترین مرز با قطب شمال، حضور نظامی خود را گسترش داده و در زیرساخت های گازی و نفتی منطقه سرمایه گذاری کرده است. "

نیاز آمریکا به روسیه برای فعالیت در قطب شمال - اسپوتنیک ایران
نیاز آمریکا به روسیه برای حضور در قطب شمال

علاوه بر این، وی به اقدامالت چین جهت تقویت حضور در قطب شمال اشاره می کند، که به طور فعال با مسکو همکاری می کند و توافق های دو جانبه  ای را برای توسعه نفوذش در منطقه شمالگان منعقد می کند.

همه اینها، طبق گفته این کارشناس آمریکایی، به روسیه و چین این امکان را می دهد که قوانین بازی و دسترسی به قطب شمال را تعیین کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала