کارشناس اماراتی: ما آماده دفاع در برابر حوثی ها هستیم

© Flickr / Abdulla Al Muhairiکارشناس اماراتی: ما آماده دفاع در برابر حوثی ها هستیم
کارشناس اماراتی: ما آماده دفاع در برابر حوثی ها هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان حوثی یمن امارات متحده عربی را تهدید به حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان روسی و اماراتی به طور خاص برای اسپوتنیک گفتند که چرا حوثی ها می خواهند به امارات متحده عربی حمله کنند و چگونه اماراتی ها از خود دفاع خواهند کرد. چرا باید حوثی ها امارات را تهدید کنند؟

اعلام آمادگی حوثی‌ها برای حمله به دبی و ابوظبی - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی حوثی‌ها برای حمله به دبی و ابوظبی

متخصص در انستیتوی مطالعات استراتژیک روسیه ماریا محمودووا، گفت که همه چیز ارعاب و وحشت و تقلید به مقاومت شدید بود. برای حوثی ها، هر دو عربستان و امارات متحده عربی دشمن خارجی هستند که تصمیم به تجاوز به خاک یمن گرفتند. حوثی ها معتقدند که از حاکمیت کشور خود دفاع می کنند.
برای ذهنیت شرقی، این قاعده اعمال می شود: هر چه بیانیه بلندتر و قدرتمندتر باشد، شانس بیشتری برای ارعاب دشمن وجود دارد.
بنابراین آنها سعی می کنند محافل خود را تشویق کنند و نشان دهند که می توانند یک مقاومت جدی نشان دهند.
اما رئیس مرکز تحلیلی نظامی امارات از خاورمیانه و خلیج فارس، ریاد کجاوجی، نظر متفاوتی دارد؛ امروز،حوثی ها در حال رویارویی با ائتلاف بین المللی هستند، آنها به خاطر نزدیکی با ایران، برای ایران عمل می کنند و به همین دلیل ایران تهدید می کند که اوضاع منطقه را تشدید می کند.
امارات چگونه از خود دفاع می کند؟ این کارشناس اماراتی گفت: امارات متحده عربی همه چیز لازم را برای دفع موفقیت آمیز حملات دشمن دارد و آنها از جمله تجارب سعودی ها می آموزند. امارات متحده عربی مرتباً وضعیت عربستان سعودی به ویژه حمله هواپیماهای بدون سرنشین به پالایشگاه آرامکو را تحت نظر دارد.

همانطور که می دانید امارات یکی از کشورهایی است که به طور جدی برای دفاع و تجهیز نیروهای مسلح خود هزینه می کند. بنابراین، دولت برای مقابله با هرگونه تجاوز علیه این کشور، همه چیز ممکن را انجام خواهد داد.

ماریا محمودووا، نیز به نوبه خود با جزئیات بیشتری در مورد سیستم دفاع هوایی امارات صحبت کرد. وی گفت: امارات متحده عربی با فرانسه و ایالات متحده ارتباط نزدیكی امنیتی دارد كه پرسنل ارتش آنها در آنجا بعنوان نماینده حضور دارند. از نظر تأثیرگذاری دفاع، گفتن آن دشوار است، زیرا در سالهای اخیر حملات به هیچ کشور سابقه نداشته است. امارات متحده عربی فقط حملات هوایی انجام داده است، اما آنها نیازی به دفاع از خود ندارند. در سال 2014، آنها پاتریوت را از ایالات متحده خریداری کردند و سامانه THAAD نیز برای محافظت در دسترس است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала