88 سامانه پاتریوت آمریکایی، نتوانست از عبور بیش از 10 پهپاد و موشک کروز جلوگیری کند

CC BY 2.0 / DoD News/Tech. Sgt. Brian Kimball / 161104-F-QP401-031مجموعه قدرتمند پدافندی عربستان با 88 سامانه پاتریوت آمریکایی، نتوانست از عبور بیش از 10 پهباد و موشک کروز جلوگیری کند
مجموعه قدرتمند پدافندی عربستان با 88 سامانه پاتریوت آمریکایی، نتوانست از عبور بیش از 10 پهباد و موشک کروز جلوگیری کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته یک مقام ارشد در وزارت دفاع روسیه، مجموعه قدرتمند پدافندی عربستان با 88 سامانه پاتریوت آمریکایی، نتوانست از عبور بیش از 10 پهپاد و موشک کروز جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مجموعه قدرتمند پدافندی عربستان با 88 سامانه پاتریوت آمریکایی، نتوانست از عبور بیش از 10 پهپاد و موشک کروز جلوگیری کند.

«پاتریوت‌های آمریکا به دلیل کارآمدی پایین‌شان نتوانستند حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را دفع کنند». در سراسر عربستان سعودی در حدود 88 آتش‌بار سامانه پدافندی پاتریوت مستقر است.

جنگ یمن و حمله به آرامکو ناتوانی سامانه «پاتریوت» آمریکا در حمایت از تاسیسات نظامی و غیرنظامی سعودی را برملا کرد.

توضیحات پمپئو در مورد عمل نکردن پاتریوت در عرببستان - اسپوتنیک ایران
توضیحات پمپئو در مورد عمل نکردن پاتریوت در عربستان

عجیب‌ترین مسئله در حمله به آرامکو، که واشنگتن و ریاض از سخن گفتن درباره آن خودداری کرده‌اند، عدم واکنش سامانه پاتریوت است که از مجتمع نفتی آرامکو محافظت می‌کند یعنی این‌که این سامانه حتی یک موشک به سمت پهپادها و موشک‌های بالداری که ظاهرا در این حمله استفاده شدند، شلیک نکرد.

در واقع، ایالات متحده قادر است به هر کشوری که نیروهای مستقر آن در خاورمیانه را هدف قرار می‌دهد، حمله کند ولی قادر نیست که حمایت لازم را برای آنها فراهم کند و حملات را آنها دفع کند. شکست حمایت واشنگتن از نیروهایش به ناتوانی سامانه دفاع موشکی خود در خاورمیانه یعنی پاتریوت برمی‌گردد.

این سامانه دفاعی، که موشک‌های به‌ویژه کوتاه‌برد و میان‌برد و پهپادها را هدف قرار می‌دهد، در جنگ یمن عاجز مانده و شکست مفتضحانه‌ای ثبت کرده است. البته ایالات متحده سامانه‌های دفاعی دیگری نیز دارد مانند سامانه «تاد»، که عربستان سعودی متمایل به خرید آن است، و سامانه «ایجیس»، که در خاورمیانه فعلا مستقر نیست و این سیستم‌های دفاعی با هدف رهگیری موشک‌های بالستیک خطرناک، مانند موشک‌هایی که کره‌شمالی، چین، روسیه و نیز ایران دارد، مستقر می‌شوند. این، راز عدم تمایل پنتاگون برای موافقت با جنگ علیه ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала