شکایت یک مقام امنیتی آمریکا از ترامپ، پس از گفتگو با یک رهبر خارجی

© AP Photo / Alex Brandonشکایت یک مقام امنیتی آمریکا از ترامپ، پس از گفتگو با یک رهبر خارجی
شکایت یک مقام امنیتی آمریکا از ترامپ، پس از گفتگو با یک رهبر خارجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام اطلاعاتی آمریكا در مورد گفتگوی نگران کننده بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا و یك رهبر خارجی، به مقامات بالاتر خود گزارش داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، مشخص نیست که ترامپ با چه کسی و در چه موردی صحبت کرده است، اما این گفتگو حاوی یک وعده مشخص بود. این وعده چنان نگران کننده بود که مقام امنیتی زنگ خطر را به صدا در آورد. به گفته یکی از مقامات سابق، این گفتگو از طریق تلفن صورت گرفته است.

مایکل اتکینسون، بازرس سارمان امنیتی آمریکا، دریافت که اطلاعات دریافت شده معتبر است و شکایت "فوری" بوده است. این معمولاً شامل اطلاع رسانی به کمیته های نظارت هر دو جناح کنگره است. اما سرپرست سازمان امنیت ملی، جوزف مگوایر، از به اشتراک گذاشتن جزئیات با قانونگذاران خودداری کرد.

این شکایت در 12 آگوست تنظیم شده است. به نوشته واشنگتن پست، ترامپ طی پنج هفته گذشته با حداقل پنج رهبر خارجی از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارتباط یا تعامل داشته است، این روزنامه با استناد به اسناد کاخ سفید می نویسد. علاوه بر این، وی حداقل دو نامه از رهبر کره شمالی کیم جونگ اون دریافت کرده است.

این شکایت باعث ایجاد نگرانی شدید و تقابل بین سازمان اطلاعات و کنگره ایالات متحده شده است. علاوه بر این، این وضعیت سؤالات جدیدی را در مورد نحوه برخورد رئیس جمهور با اطلاعات طبقه بندی شده ایجاد کرده است که می تواند به یک فشار اضافی در روابط رییس جمهور، دونالد ترامپ، با سرویس های اطلاعاتی تبدیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала