ناريشكين: اتهامات علیه ایران بی اساس است

© Sputnik / Natalia Seliverstovaمسکو
مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئيس سازمان اطلاعات خارجى روسيه: بدون ثبوت نباید نتیجه‌گیری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ناریشکین، رئیس سازمان اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه  با صحبت در باره اتهاماتی که علیه ایران در خصوص حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی ابراز می شود، اعلام نمود که بدون ثبوت و شواهد مشخص نباید دست به نتیجه‌گیری زد.

ناریشکین در جواب به سوال خبرنگاران که پرسیدند آیا اتهامات علیه ایران در رابطه با حملات به تأسیسات نفتی عربستان می تواند صحت داشته باشد گفت:«به نظر من بدون ارائه ثبوت مشخص و واقعی نباید دست به نتیجه‌گیری  زد».

ناریشکین: وقت آن فرا رسیده که به دنبال توافقات جدید با اروپا باشیم - اسپوتنیک ایران
ناریشکین: ایران سهم مهمی در مبارزه با تروریسم بین المللی دارد

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала