مشاور ظریف: عربستان مرد بیمار خاورمیانه است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور ظریف: عربستان مرد بیمار خاورمیانه است
مشاور ظریف: عربستان مرد بیمار خاورمیانه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور وزیر امور خارجه ایران، عربستان سعودی را عامل ایجاد بحران یمن دانست.

به گزارش اسپوتنیک، بهزاد صابری، مشاور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به اتهام دولت آمریکا نسبت به کشورش در پی حمله رخ داده به مجموعه پالایشگاهی آرامکو عربستان سعودی واکنش نشان داد.

صابری در توئیتی با هشتگ "اکنون جنگ یمن را پایان دهید" نوشت: پس از سال‌ها حمام خون در یمن، داوود سنگ بزرگی به سمت جالوت پرتاب کرد و به نظر می‌رسد که "ماشه را کشیده و آماده" برای چیزهای بیشتر است. پادشاهی عربستان سعودی که مرد بیمار خاورمیانه است، نمی‌تواند دیگران را برای این آشفتگی که خود به بار آورده است، مقصر بداند. درمان هنوز هم ممکن است، اگر بیمار،  تشخیص را بپذیرد.

​شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала