ساخت موشک با برد غیرقابل دسترسی در روسیه

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت موشک با برد غیرقابل دسترسی در روسیه
ساخت موشک با برد غیرقابل دسترسی در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برد موشک های X-101 روسی براي رقباي خود غیر قابل دستیابی است و روسیه قادر خواهد بود با آزمایش اخیر موشكهای آمریكا با برد تا هزار كیلومتر مقابله كند.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس اوبنوسف ، مدیر کل شرکت تسلیحات موشکی تاکتیکی در مصاحبه اخیر خود اعلام نمود که: برد موشک های X-101 روسی برای هر یک از رقبای خود غیر قابل دستیابی است. 

آیا روسیه موشک های خود را در اروپا مستقر خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا روسیه موشک های خود را در اروپا مستقر خواهد کرد؟

وی در پاسخ به این سؤال كه آمریکا پس از خروج واشنگتن از منع گسترش موشک های میان برد هسته ای، موشکی را آزمایش کرد گفت: روسیه قادر خواهد بود با آزمایش اخیر موشكهای آمریكا با برد تا هزار كیلومتر مقابله كند.

علاوه بر این ، طبق گفته اوبنوسف ، روسیه فرصت هایی برای بهبود خصوصیات تاکتیکی و فنی موشک ها دارد، با این وجود محدودیت های خاصی در رابطه با تعهدات بین المللی وجود دارد و این محدودیت ها نیز به شدت کنترل می شوند.

وی افزود: "ما یک کشور متعهد بسیار قانونمند هستیم. <...> ما به طور مستقیم در مذاکرات مربوط به سلاح های معمولی و ممنوعیت آزمایش هسته ای شرکت می کنیم".

اوبنوسف همچنین سخنان ولادیمیر پوتین را یادآوری کرد که نباید مسابقه تسلیحاتی در جهان وجود داشته باشد ، با این حال ، وی تأکید کرد ، امنیت کشور در هر صورت تضمین خواهد شد.

پیش ازاین، ولادیمیر پوتین در جلسه عملیاتی با اعضای دائم شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت: استفاده ایالات متحده از سیستم پرتاب موشک MK-41 طی آزمایش موشکی اخیر، صحت ادعاهای طرف روسی در مورد آمریکا را تمام طول مدت اعتبار پیمان منع گسترش موشک های میان برد هسته ای ثابت می کند. به گفته وی، آمریکایی ها برای پوشش دادن موارد نقض معاهده از طرف خودشان، با خبرسازی و انحراف افکار عمومی، سعی در متهم کردن روسیه در نقض مفاد این پیمان داشته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала