راه اندازی خط اعتباری 400 میلیارد دلاری ایران و چین

© AFP 2023 / Fred Dufourراه اندازی خط اعتباری 400 میلیارد دلاری ایران و چین
راه اندازی خط اعتباری 400 میلیارد دلاری ایران و چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اطلاع داد که خط اعتباری 400 میلیارد دلاری بین ایران و چین راه اندازی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، فریال مستوفی، در جلسه صبح امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در خصوص سرمایه گذاری 400 میلیارد دلاری چین در ایران و راه‌اندازی یک خط اعتباری میان ٢ کشور و ورود بدون مناقصه چینی‌ها در پروژه‌ها به‌دنبال راه‌اندازی این خط اعتباری، به موضوع پیشنهاد فرانسوی‌ها به ایران توضیح داده و بیان داشت: در پیشنهاد ارائه‌شده قرار بر آن است که فرانسه 15 میلیارد دلار با تضمین خرید نفت، در قالب یک خط اعتباری به ایران ارائه دهد.

فریال مستوفی افزود: این پیشنهاد در شرایطی ارائه شده که اگر آمریکا مجوز اجرایی کردن آن را برای فرانسه صادر نکند، کار متوقف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: "شخصاً تصور می‌کنم حتی در صورت عدم موافقت ایالات متحده آمریکا، فرانسه می‌تواند این خط را به‌عنوان یک خط اعتباری میان بانک‌های مرکزی دو کشور برقرار سازد" و ادامه داد: این موضوع درحالی مطرح شده است که وزیر نفت معتقد است اگر ایران این 15 میلیارد دلار را دریافت کند، مقروض می‌شود.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه افزود:مستندات موجود نشان می‌دهد که خط اعتباری 400 میلیارد دلاری بین ایران و چین راه‌اندازی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала