تاکید پوتین بر توسعه همکاری ایران و روسیه در تمامی زمینه ها

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر موضوع اصلی دیدار روحانی و پوتین مشخص شد
موضوع اصلی دیدار روحانی و پوتین مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین در جریان مذاکرات با همتای ایرانی خود حسن روحانی در حاشیه اجلاس سه جانبه در خصوص سوریه در آنکارا توسعه همکاری موفقیت آمیز روسیه و ایران در جهات مختلف را خاطر نشان شد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در آغاز دیدار گفت: " در ابتدا لازم به یادآوری است که ارتباطات بین روسیه و ایران با موفقیت پیشرفت و توسعه می یابد، سخن در خصوص ارتباطات متقابل سیاسی، همکاری در عرصه بین المللی و در میدان سازمان ملل متحد و سایر سازمان ها از جمله سازمان همکاری شانگهای است."

پوتین همچنین به روند تقریبا رو به اتمام ایجاد منطقه تجارت آزاد با ایران در اوراسیا اشاره کرد.

پوتین یادآوری نمود که ارتباطات اقتصادی –تجاری دول به صورت فعال توسعه یافته و رشد نیم سال اول سال جاری به 17 درصد رسیده است.

پوتین موضع مشترک دو کشور در ارتباط با حفظ برجام را باارزش دانست.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز خاطر نشان کرد که ارتباطات ایران و روسیه به سمت پیشرفت و توسعه است. و بخش ارتباطات ایران و روسیه تنها مربوط به اقتصاد نیست بلکه همکاری در زمینه دفاعی و هسته ای نیز وجود دارد."

روحانی در خصوص برجام تاکید نمود که روسیه می تواند نقش مهمی در این بخش داشته باشد. وی گفت : "در شرایط کنونی ، وقتی آمریکایی ها برای از بین بردن توافق ها تلاش می کنند، روسیه می تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала