روحانی: آمریکایی ها از عربستان و امارات پشتیبانی می‌کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی: آمریکایی ها از عربستان و امارات پشتیبانی می‌کنند

روحانی: آمریکایی ها  از عربستان و امارات پشتیبانی می‌کنند
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی پیش از سفر به آنکارا، سیاست های آمریکا در سوریه و یمن را نقد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رئیس جمهور ایران، پیش از سفر به ترکیه گفت: آنچه امروز در منطقه شرق فرات رخ می‌دهد و بسیاری از کشورهای دنیا را نگران کرده، در سایه برنامه‌ریزی‌های غلط و توطئه‌های آمریکا است. 

تحریم غیر علنی دارویی ایران توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تحریم غیر علنی دارویی ایران توسط آمریکا

وی گفت: آمریکایی ها  از عربستان سعودی  و  امارات پشتیبانی می‌کنند. آنها اسلحه و اطلاعات را می‌دهند و  بخشی از عملیات جنگی را اداره می کنند و امروز می‌بینیم هر روز عده‌ای بی‌گناه در یمن کشته می‌شوند و ناامنی‌ها در منطقه وجود دارد.

 روحانی اظهارداشت: اگر می‌خواهیم در این منطقه امنیت واقعی برقرار شود، راه آن، قطع تجاوز آمریکایی‌ها و مداخله های تحریک‌آمیز اسرائیل در منطقه است وگرنه شاهد تداوم این ناامنی‌ها خواهیم بود.

 روحانی با اشاره به مشکلات 9 ساله مردم سوریه درمواجهه با تروریست ها و حامیان آنان ، افزود: در منطقه ادلب تروریست‌ها هنوز حضور دارند و ادامه این جنگ با انها در این منطقه ضروری است. در منطقه شرق فرات نیز سوریه با مشکلاتی مواجه است. حضور آمریکایی‌ها، تجاوزگرانه، غیرقانونی و مداخله‌جویانه است  و باعث شده همواره این بخش از منطقه سوریه ناآرام بماند. مداخله اسرائیل در رابطه با سوریه ، حمایت تل آویو از تروریست‌ها و حملات به مردم و زیرساخت‌های سوریه جزو نگرانی‌های منطقه و این سه کشور است.

آینده سوریه متعلق به مردم سوریه است، تصمیم با آنهاست و کشورهای دیگر باید به دولت مشروع و قانونی دمشق و همچنین به مردم عزیز سوریه یاری و کمک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала