زمان مورد نیاز برای بازسازی تولید نفت درعربستان پس از حمله پهپادی اعلام شد

© AP Photo / LM Oteroاعلام زمان بازسازی تولید نفت عربستان سعودی پس از حمله پهپادی
اعلام زمان بازسازی تولید نفت عربستان سعودی پس از حمله پهپادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، رویترز با استناد به منبعی آگاه اعلام کرد که حمله پهپادی به تاسیسات شرکت دولتی نفت و گاز عربستان سعودی "آرامکو" باعث می شود تا این شرکت به چندین هفته زمان برای بازسازی تاسیسات نفتی خود نیاز داشته باشد.

روز شنبه وال استریت ژورنال، با استناد به سخنان یک مقام سعودی، گفت که عربستان قصد دارد تولید نفت خود را که نیمی از آن در روز شنبه با حملات پهپادها متوقف شده بود را به حالت عادی برساند.

این خبرگزاری با استناد به یک منبع نوشت: "احیا کامل توانایی عربستان سعودی در تأمین نفت پس از حملات روز شنبه به پالایشگاه های آرامکو ممکن است نه در چند روز بلکه هفته ها طول بکشد.

نیروهای ارتش یمن صبح شنبه دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در «شرقیه» عربستان سعودی را هدف حملات پهپادی خود قرار دادند.

پیشتر عربستان سعودی گفته بود که حملات به پالایشگاه های آرامکو سعودی بر صادرات این کشور تأثیری ندارد. در نتیجه این حمله، صادرات تحت تأثیر قرار نگرفت و متوقف نشد. همچنین عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفته بود كه تولید نفت پس از این حادثه 50٪ كاهش یافته است، اما این تاثیری در بازار سوخت محلی ندارد.

عربستان سعودی بعدا گفت که حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پالایشگاه نفتش منجر به توقف تولید 5.7 میلیون بشکه نفت در روز شد. بازسازی این تاسیسات در حال انجام است، اما تاریخ تکمیل به طور رسمی اعلام نشده است.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала