افزایش قیمت نفت، پس از حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان

© AP Photo / Hasan Jamaliافزایش قیمت نفت، پس از حمله به تاسیسات آرامکو عربستان
افزایش قیمت نفت، پس از حمله به تاسیسات آرامکو عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس پیش بینی ها، قیمت نفت خام برنت پس از حمله به شرکت آرامکو عربستان سعودی 5-8٪ افزایش می یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان یک کارشناس نفتی، قیمت نفت در 16 سپتامبر به دلیل حمله به تأسیسات آرامکو سعودی به میزان 5-8٪ بالا می رود.

بولیوی به دنبال خرید پهپادهای ایرانی  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اگر ایران زده بود کل تولید نفت عربستان متوقف می شد

در شب چهاردهم سپتامبر، تاسیسات آرامکو در شرق عربستان با 10 فروند هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این امر را شورشیان حوثی یمنی از جنبش انصارالله بر عهده گرفتند.، در نتیجه این حمله تولید نفت این شرکت 50 درصد کاهش یافته است.

در این راستا، پیش بینی قیمت برنت برای فردا اعلام شد. به عقیده کارشناسان، در آغاز معاملات روز دوشنبه ، قیمت نفت خام برنت با توجه به اخبار مربوط حملات به عربستان سعودی با افزایش 5-8 درصدی قیمت برنت در محدوده 63-65 دلار در هر بشکه پیش بینی شده است.

به عقیده کارشناسان، این حملات بر توازن جهانی عرضه و تقاضا تأثیر خواهد گذاشت ، زیرا کاهش عرضه نفت از عربستان سعودی توسط سایر کشورها قابل جبران است. با این وجود ، قیمت نفت بالا می رود و تا پایان سال 2019 ممکن است برنت به 75 دلار در هر بشکه برسد.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала