واکنش شورای نگهبان به فروش اموال مصادره ‌شده ایران در کانادا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش شورای نگهبان به فروش اموال مصادره ‌شده ایران در کانادا
واکنش شورای نگهبان به فروش اموال مصادره ‌شده ایران در کانادا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی شورای نگهبان به فروش اموال دولتی مصادره ‌شده ایران توسط دولت کانادا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران ضبط اموال دولتی ایران توسط دولت کانادا را مصداق بارز تروریسم اقتصادی دولتی دانست.

کدخدایی در یک رشته توئیت نوشت: تروریسم اقتصادی شیوه‌ای است که دولتهای غربی با سوءاستفاده از ابزارهای قانونی، منافع و منابع اقتصادی دیگر ملتها را توقیف و یا مصادره می‌نمایند، آن هم بدون طی مراحل رسیدگی حقوقی منصفانه. ضبط اموال دولتی ایران توسط کانادا مصداق بارز تروریسم اقتصادی دولتی است.

سخنگوی شورای نگهبان ایران در ادامه افزود: اقدام کانادا مغایر با اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل از جمله اصل حاکمیت دولتها است. از این پس قوه قضاییه باید وفق قانونِ «صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولتهای خارجی» مصوب ۱۳۹۰ در خصوص کانادا عمل نماید.

​گفتنی است پیش از این Globalnews بر اساس سندی که اخیرا در دیوان عالی "اُنتاریو" ارائه شده است از فروش ساختمان مرکز فرهنگی ایران در نزدیکی دانشگاه اتاوا و ساختمان مرکز مطالعات ایران در شهر تورنتو خبر داده بود.

لازم به ذکر است که دولت محافظه‌کار پیشین کانادا در سال 2012 قانونی تصویب کرد که به تبع آن شهروندان این کشور می‌توانند خواستار مصادره و فروش اموال ایران جهت پرداخت غرامت قربانیان تروریسم شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала