موش ها نیاز به سرگرمی دارند!

© Fotolia / JacobSTموش ها نیاز به سرگرمی دارند!
موش ها نیاز به سرگرمی دارند! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از دانشمندان آلمانی دریافتند كه موشها می توانند برای تفریح بازیهای گروهی انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Science، دانشمندان آلمانی موفق شدند به شش موش صحرایی از سن 5 تا 23 هفته، بازی قایم باشک را آموزش دهند. در ابتدا به آنها با دادن خوراکی انگیزه دادند، با این حال، هنگامی که دانشمندان از دادن خوراکی خودداری کردند، آنها به بازی خود ادامه دادند. در تمام این مدت، محققان فرآیندهای رخ داده در مغز این حیوانات را مشاهده کرده اند.

مجهز شدن موش‌ها به دید در شب با استفاده از فناوری نانو - اسپوتنیک ایران
مجهز شدن موش‌ها به دید در شب با استفاده از فناوری نانو

در نتیجه، موش ها در مدت دو هفته بر شرایط بازی تسلط پبدا کردند، هر بار در مکانی جدید پنهان می شدند و به سرعت دیگران را پیدا می کردند.

در ماه مه گذشته، دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده ثابت کردند كه موشها توانایی فعالیت مغزی بالاتری که مختص انسانها می باشد را دارند. آنها خاطر نشان کردند که موشها می توانند وقایع گذشته را به ترتیب زمانی به یاد بیاورند.

در طول مطالعه، از 13 موش استفاده شد که برای حفظ کردن لیستی از 12 بوی مختلف، آموزش دیده بودند. به طور متوسط، این موش ها 87 درصد تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشتند، که این امر وجود یک حافظه رویدادی در آنها را تأیید می کند، که حاوی اطلاعات مربوط به وقایع مختلف در یک ترتیب خاص است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала