ماجرای عروسی مخفیانه اسنودن در روسیه

© Sputnik / Anatlyi Kucherenaماجرای عروسی مخفیانه اسنودن در روسیه
ماجرای عروسی مخفیانه اسنودن در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادوارد اسنودن، کارمند سابق سرویس هاس اطلاعاتی امریکا در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی گاردین تعریف کرد که دو سال قبل در روسیه با لیندسی میلس، دختر محبوب خود ازدواج کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اکتبر 2014 اطلاع دادند که اسنودن و میلس در روسیه به یکدیگر پیوسته اند.

به گفته اسنودن عروسی  وی با میلس مخفیانه صورت گرفته و ازدواج انها در یک محضر در روسیه به ثبت رسیده است

کارمند سابق سرویس های اطلاعاتی آمریکا همچنین گفت در ابتدا وی خود را در روسیه تنها و جدا از جهانیان احساس می کرد و همچنین از تعقیب خود توسط سرویس های اطلاعاتی آمریکا هراس داشت.

اسنودن خاطرنشان ساخت :" من آدمی بودم که قوی ترین دولت جهان می خواست با وی تسویه حساب کند"

کارمند سابق سرویس های اطلاعاتی آمریکا افزود: حالا آزادانه در مسکو رفت و آمد کرده، از مترو استفاده نموده، به نگارخانه ها و باله رفته ، در کافه ها و رستوران ها با دوستان خود دیدار کرده و آینده خود را در روسیه برنامه ریزی می کند.

 کارمند فنی سابق سازمان "سیا" آمریکا که به عنوان پیمانکار برای آژانس امنیت ملی این کشور نیز کار می کرد، در ماه ژوئن سال 2013 تعدادی از اسناد سری در خصوص برنامه های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های "واشینگتن پست" و "گاردین" واگذار کرد که جنجال بزرگی را در سراسر جهان برانگیخت. بر اساس این اسناد آمریکایی ها نه فقط در کشور خود جاسوسی می کنند بلکه مراقب زندگی میلیون ها اروپایی از جمله نزدیک ترین متحدان ایالات متحده هستند. اسنودن پس از واگذاری این اسناد ابتدا به هنگ کنگ و سپس به مسکو پرواز کرده و در ماه اوت سال 2013 میلادی گواهینامه پناهندگی موقت یک ساله را در روسیه دریافت نمود. دیرتر مدت پناهندگی این افشاگر آمریکایی در روسیه  سه بار و آخرین بار تا سال 2019 تمدید شده است. روز 21 ژوئن 2016 در آمریکا اتهاماتی درباره سرقت اموال دولتی و افشای اسناد دولتی علیه اسنودن اقامه شد. مطابق قوانین ایالات متحده مجازات این جرایم در مجموع تا 30 سال حبس و حتی اعدام است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала