انفجار و آتش سوزی در پالایشگاه های نفتی عربستان + ویدئو

© AFP 2023 / Marwan Naamaniانفجار و آتش سوزی در پالایشگاه های نفتی عربستان
انفجار و آتش سوزی در پالایشگاه های نفتی عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به خاطر حملات پهپادی از یمن در دو پالایشگاه نفت در عربستان سعودی انفجارها و آتش سوزی هایی رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک ، تلویزیون المیادین دیرتر اعلام کرد نیرو‌های مسلح تحت کنترل جنبش شیعه انصارلله یمن مسئولیت حمله پهپادی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان را برعهده گرفتند.

بر اساس گزارش‌های رسیده ، بر اثر حمله پهپادی اجنبش نصارالله یمن چندین مورد آتش سوزی در پالایشگاه نفتی آرامکو در عربستان رخ داده است.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی اعلام کرد وزارت کشور عربستان از وقوع دو آتش سوزی در کارخانه‌های شرکت آرامکو در دو منطقه بقیق و خریص این کشور خبر داد و اعلام کرد این دو آتش سوزی مهار شد.

این وزارتخانه اعلام کرد این دو کارخانه شرکت نفتی آرامکو هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

 در همین حال تلویزیون العالم به نقل از رسانه‌های سعودی از آتش سوزی در شرکت آرامکو در منطقه بقیق در شرق عربستان خبر داد.

رسانه‌های سعودی اعلام کردند هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست. از تلفات یا خسارات احتمالی این حادثه نیز گزارشی منتشر نشده است.

در خبری دیگر تلویزیون سعودی الحدث از مهار کردن آتش سوزی در یکی از تأسیسات شرکت آرامکو در منطقه بقیق شرق عربستان سعودی خبر داد.

​در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نیروهای حوثی گاه و بیگاه به نقاط گوناگون در عربستان ضربات موشکی و پهپادی وارد می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала