تغییر رنگ لوگوی باشگاه آ. اس. رم ایتالیا در واکنش به درگذشت دختر آبی +عکس

© AP Photo / Achmad Ibrahimدختر محجبه ای که روی دیوار مرگ موتورسواری می کند
دختر محجبه ای که روی دیوار مرگ موتورسواری می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خودسوزی و در گذشت دختر هوادار استقلال در تهران با واکنش‌های جهانی برای ورود زنان ایرانی به استادیوم همراه شده است.

خودسوزی و در گذشت دختر هوادار استقلال در تهران با واکنش‌های جهانی برای ورود زنان ایرانی به استادیوم همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، خودسوزی سحر خدایاری، دختر طرفدار تیم استقلال در مقابل دادسرای تهران پس از شنیدن حکم ۶ ماه زندان، به دلیل ورود به استادیوم آزادی برای دیدن بازی استقلال و العین در اسفند گذشته، در اعتراض به این حکم، واکنش‌هایی بسیاری را به همراه داشت اما پس از درگذشت او، این واکنش‌ها شدت گرفت.

View this post on Instagram

A post shared by محمد طحانی (@mohamad_tahani_) on

کاربران در صفحات اجتماعی از او با نام "دختر آبی" یاد می‌کنند و هشتگ‌هایی زیادی با این مضمون به راه افتاده است که خواهان ورود زنان ایرانی به استادیوم هستند. این اتفاق واکنش‌های بسیاری از سوی نهادها، چهره‌ها و کاربران ایرانی و خارجی به همراه داشته است.

اما مسئولان باشگاه آ.اس.رم ایتالیا در واکنش به درگذشت "دختر آبی"، ضمن تسلیت، برای همدردی با طرفداران استقلال و فوتبالی‌های ایران دست به یک اقدام خلاقانه زدند. آنها در توییتر خود قسمت پایین لوگوی‌شان که قرمز رنگ است را به رنگ آبی در آوردند و در توضیح این موضوع نوشتند: «لقب ما جالوروسی به معنای زرد و قرمز است، اما امروز قلب ما به خاطر سحر آبی خواهد بود. هدف فوتبال نزدیک کردن افراد به یکدیگر است. اکنون وقت آن رسیده که زنان و مردان در ایران کنار هم از تماشای فوتبال در استادیوم لذت ببرند.»

View this post on Instagram

A post shared by Mahla Mehri | مهلا مهری‌ (@mahlamehrii) on

کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف و ورود زنان به استادیوم را از حقوق زنان می‌دانند و معتقدند دختر آبی حق‌طلبی را فریاد زد. بسیاری از کاربران نیز امیدوارند روزی درهای استادیوم‌های ایران به روی زنان ایرانی باز شود تا رویای دیرینه بسیاری به حقیقت بپیوندد.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی باشگاه استقلال (@esteghlal.fc.official) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала