پایان جنگ در سوریه

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی
لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد جنگ در سوریه واقعاً پایان یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت:" کشور بتدریج به زندگی عادی و صلح آمیز باز می گردد. فقط در اراضی خارج از کنترل دولت سوریه همچون ادلب و ساحل شرقی رودخانه فرات برخی از کانون های تنش حفظ شده است".

به گفته وزیر خارجه روسیه، در چنین شرایطی مسائل مربوط به کمک رسانی انسان دوستانه به سوریه و پیشبرد روند سیاسی برای حل و فصل بحران، و دستیابی به ثبات بادوام و درازمدت در این کشور و سراسر خاورمیانه در درجه اول اهمیت قرار می گیرند.

لاوروف اضافه کرد روسیه برای حفظ تماس های دائمی با طرف های سوریاز جمله مخالفان اهمیت فراوانی قائل است و همچنین به شرکت همه گروه ها در جامعه سوریه به روند سیاسی فرا می خواند.

لاوروف در پایان گفت روسیه خواستار احیای حق حاکمیت  و تمامیت ارضی سوریه، رفع هرچه زودتر پیامدهای بیدادگری تروریسم ، بازگشت همه سوری ها به وطن و بازگشت دکشق به "خانواده عربی" بوده و معتقد است این ضامن امنیت و ثبات در خاور میانه است.

درگیری مسلحانه در سوریه در سال 2011 آغاز شد. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در اوت سال 2015 از روسیه درخواست کمک نظامی کرد و از 30 سپتامبر حملات نیروی هوایی روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه آغاز گردید. در اواخر سال 2017 اعلام شد گروه تروریستی حکومت اسلامی (گروهک ممنوعه در روسیه) شکست خورده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала