گزارش و تحلیل

جاسوسی اسرايیل از کاخ سفید

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر جاسوسی اسرايیل از کاخ سفید
جاسوسی اسرايیل از کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه "پلیتیکو" آمریکا نوشت که یک گزارش امنیتی احتمال می‌دهد اسرائیل پشت نصب سیستم‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه در داخل کاخ سفید و نیز در دیگر مناطق حساس پایتخت آمریکا در دو سال گذشته بوده باشد.

علیرغم اینکه اسراییلی ها این ادعا را رد کرده اند اما مشخص است چنین دستگاه هایی در اطراف کاخ سفید کشف شده اند و قطعا سازمان های امنیتی آمریکا دلایل و شواهدی مبنی بر اینکه این تجهیزات مربوط به موساد اسراییل است داشته اند که چنین گزارشی را منعکس کرده اند.

با توجه به این شرایط می توان گفت با اینکه آقای ترامپ جزو معدود روسای جمهوری آمریکا به حساب می آید که بسیار به اسراییل نزدیک است و خواسته های نخست وزیر اسراییل آقای نتانیاهو را بدون چون و چرا اجرا کرده اما با این حال اسراییلی ها به وی اطمینان ندارند و تلاش دارند گوشی های همراه وی و مدیرانش و مراجعین اش را رصد کنند.

هدیه آمریکا به اسراییل - اسپوتنیک ایران
هدیه آمریکا به اسراییل
حال این هدف می تواند در قبال حکومتی که علیرغم همه مسایل بین المللی قدس را به عنوان پایتخت دولت اسراییل به رسمیت شناخته و جولان را به عنوان بخشی از اسراییل شناخته و اعراب را وابسته به اسراییل کرده و در حال جوش دادن معامله قرن به نفع اسراییل است و... می تواند چه باشد.

احتمالا اسراییلی ها می خواهند هم از ترامپ و هم از خانواده وی و هم از کارمندان وی آتو به دست آورند تا در شرایط خاص از آنها باج گیری کنند.

همچنین می توان تصور داشت که اسراییلی ها واهمه دارند که مبادا در شرایطی آقای ترامپ و یا تیم او در شرایطی میان منافع ملی آمریکا و منافع اسراییل مجبور باشند یکی را انتخاب کنند و انتخاب آنها منافع ملی آمریکا باشد، قطعا در آن زمان این اسناد جاسوسی به دردشان خواهد خورد.

شاید برخی هنوز ماجرای مونیکا لوینسکی و آقای بیل کلینتون را به یاد داشته باشند.

خانم لوینسکی یک دختر خانم یهودی تبار و عامل سازمان های امنیتی اسراییل در ایالات متحده بود و با حمایت آنها به داخل کاخ سفید نفوذ کرد و خود را به رییس جمهوری آمریکا نزدیک کرد.

طبق برخی گزارش ها تنها ماموریت خانم لوینسکی این بود که آقای کلینتون را در دام خود بیاندازد و با وی رابطه برقرار کند.

در زمان محاکمه آقای کلینتون رسانه های آمریکایی مستندات تصویری ای را از داخل دفتر رییس جمهوری آمریکا منتشر کردند که ثابت می کرد آقای کلینتون به همسر خود خیانت کرده و با خانم لوینسکی ارتباط دارد.

در آن زمان همه توجه ها به خیانت رییس جمهوری وقت به همسر خود منعطف شده بود اما بسیاری متوجه نبودند این که بود که از درون دفتر رییس جمهوری آمریکا توانسته فیلم بگیرد و آن را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

مگر قرار نیست دفتر رییس جمهوری آمریکا به عنوان ابرقدرت جهان امن ترین جای دنیا باشد؟

پس سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا چه کار می کردند؟

بدیهی است که این فیلم ها توسط دستگاه های امنیتی اسراییل گرفته شده بود تا برای وقت مبادا استفاده شود.

وقت مبادا هم وقتی بود که آقای کلینتون شروع کرد با سیاست های اسراییل در منطقه مخالفت کند و به دنبال حل مساله فلسطین با اعطای برخی امتیاز ها به مردم فلسطین بود.

اگر بخواهیم شرایط شخصیتی آقای ترامپ را با آقای کلینتون مقایسه کنیم می توانیم تصور کنیم که آتو گرفتن از آقای ترامپ بسیار بسیار راحت تر از آتو گرفتن از آقای کلینتون می باشد.

شاید هم اسراییلی ها آتو های زیادی از آقای ترامپ داشته باشند که وی را مجبور کرده اند به این همه خواسته های آنها تن دهد وبه دنبال آن هستند تا آتو های بیشتر به دست آورند و وی را وادار کنند امتیاز های بیشتری به آنها بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала