بولتون دشمن دیپلماسی بود

© AP Photo / Evan Vucciآیا ترامپ می خواهد بولتون را اخراج کند؟
آیا ترامپ می خواهد بولتون را اخراج کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، جان بولتون را دشمن دیپلماسی خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان منتشر شده محمود واعظي در اينستاگرام در واکنش به استعفای بولتون: سیاست‌های جنگ طلبانه، مداخله جویانه و بی ثبات کننده او در دوران کوتاه بولتون در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا سرانجام بدون هیچ نتیجه ای و روبرو شدن با شکست کامل، منجر به اخراج او از کاخ سفید شد. 

مقامات آمریکا با وجود استعفای بولتون همچنان به فشار حداکثری بر ایران ادامه می دهند - اسپوتنیک ایران
مقامات آمریکا با وجود استعفای بولتون همچنان به فشار حداکثری بر ایران ادامه می دهند

اين مقام ايراني نوشت:  او(بولتون) دشمن دیپلماسی و طرفدار جنگ و یکجانبه گرایی بود، حال آنکه جامعه جهانی دست کم در همین دوره به واشنگتن نشان داد که از جنگ بیزار و با دیپلماسی همراه است. مردی که تهدید به جنگ می کرد و وعده می داد که ایران تا چندماه دیگر فرو خواهد ریخت، در گوشه انزوا ناظر سیاست‌های ورشکسته خویش است.

واعظی تصریح کرد: علاوه بر داخل آمریکا، در سایر کشورهای دنیا هم از اخراج بولتون استقبال شد، حتی بازار نفت نیز به دلیل رفع خطر جنگ با کنار رفتن این فرد، شاهد کاهش قیمت بود.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا، در تاریخ 10 سپتامبر در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. ترامپ، به آقای بولتون اعلام نمود که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید آمریکا نیست.

ترامپ، علت اخراج بولتون را اختلاف نظر با وی دانست.  رئیس جمهور آمریكا در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افرا در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، كه وی امروز صبح انجام داد."  اما جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استغفای خود را تقدیم نموده است. به عقیده برخی کارشناساسان، اختلاف بر سر موضوع ایران و در نهایت افغانستان علت این برکناری می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала