روسيه طرح نتانياهو براى گسترش اسرائيل را تهديد آميز دانست

© AFP 2023 / Ronen Zvulunروسيه طرح نتانياهو براى گسترش اسراىيل را تهديد آميز دانست
روسيه طرح نتانياهو براى گسترش اسراىيل را تهديد آميز دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادعای اسرائیل مبنی بر ضمیمه کردن کرانه باختری به خاک خود روسیه را نگران ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای که در وب سایت خود منتشر کرده اظهار داشت: برنامه های نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، الحاق کرانه باختری به خاک اسرائیل ممکن است امید به صلح بین دولت یهودی و همسایگان عرب خود آن را تضعیف کند.

قدرت واقعی در اسرائیل در دستان کیست؟ - اسپوتنیک ایران
قدرت واقعی در اسرائیل در دستان کیست؟

در متن این بیانیه آمده است كه مقامات روسی نگران برنامه های نخست وزیر اسرائیل هستند. به گفته این وزارتخانه، اجرای آنها می تواند به تشدید تنش و درگیری ها در منطقه منجر شود و امیدها برای یک صلح طولانی مدت رابا خطر مواجه سازد.همچنین موضع روسیه درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل نیز در آنجا بیان شده است: روسیه به طور مداوم و همواره طرفدار مذاکره مستقیم و ایجاد دو کشور مستقل برای دو ملت بر طبق مرزهای 1967 است.

در تاریخ 10 سپتامبر مشخص شد که نخست وزیر اسرائیل در برنامه حزب خود در انتخابات پارلمانی، اشاره به گسترش دادن حاکمیت اسرائیل به شهرک سازی در کرانه باختری را شامل کرده است.

شهرک های اسرائیلی نشین در کرانه باختری رود اردن در سال 1967 پس از جنگ شش روزه تاسیس شد. سازمان ملل این سرزمین ها را اشغال شده می داند در حالی که اسرائیل آنها را موضوعی بحث برانگیز تعریف می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала