ظریف در پاسخ به نتانیاهو، اسرائیل را به داشتن تسلیحات هسته ای متهم کرد

© AP Photo / Ebrahim Norooziظریف در پاسخ به نتانیاهو، اسرائیل را به داشتن تسلیحات هسته ای متهم کرد
ظریف در پاسخ به نتانیاهو، اسرائیل را به داشتن تسلیحات هسته ای متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران به اظهارات اخیر نخست وزیر اسرائیل پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات اخیر نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، اسرائیل را به داشتن تسلیحات هسته ای متهم كرد.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته بود كه اسرائیل تاسیسات مخفی ایران را شناسایی كرده، منجمله مکان هایی که ایران از آن برای توسعه سلاحهای هسته ای استفاده می کند. وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه ایران فهمید که این تاسیسات افشا شده است، همه چیز را نابود کرد. وی گفته بود: "ما می دانیم شما چه کاری را انجام می دهید، می دانیم چه موقع و کجا این کار را انجام می دهید. و ما همچنان به افشای دروغ و تخلفات شما خواهیم پرداخت." به گفته نتانیاهو، این تأسیسات در شهر آباده در استان فارس واقع شده بود و از اواخر ژوئن تا اواخر ژوئیه 2019 تخریب شد.

نتانیاهو از جامعه جهانی خواست كه "بیدار شوید، بفهمید كه ایران همیشه دروغ می گوید" و فشارهای حداكثری را بر ایران اعمال کنید.

روز دوشنبه، کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کردند که ایران نسل جدیدی از سانتریفیوژها را راه اندازی کرده است که به جمهوری اسلامی اجازه می دهد ذخایر اورانیوم غنی شده خود را به سطوح بالاتر از آنچه در توافق های وین در سال 2015 در نظر گرفته شده، افزایش دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала