هر 40 ثانیه در جهان خودکشی رخ می دهد

© Photo / Vesti.azخودکشی هر 40 ثانیه در جهان اتفاق می افتد
خودکشی هر 40 ثانیه در جهان اتفاق می افتد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه 800 هزار مورد خودکشی رخ می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سازمان بهداشت جهانی، در کشورهای پردرآمد، مردان سه برابر بیشتر از زنان خودکشی می کنند و 38 کشور جهان درگیر پیشگیری استراتژیک خودکشی هستند.

هر ساله 800 هزار نفر در جهان خودکشی می کنند و هر 40 ثانیه در این سیاره یک مورد خودکشی وجود دارد؛ کشورهایی که بیشترین تعداد خودکشی ها دارند غنا، روسیه و همچنین لیتوانی، لسوتو، اوگاندا، سریلانکا، هند، ژاپن و کره جنوبی هستند. آمار توسط سازمان بهداشت جهانی ارائه شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که از سال 2010 تا 2016 تعداد خود کشی ها 9.8٪ کاهش یافته است، احتمالاً به این دلیل که 38 کشور جهان درگیر پیشگیری استراتژیک از خودکشی ها هستند، اما با این وجود این آمار هنوز دلگرم کننده نیست و سازمان بهداشت جهانی معتقد است که باید در حد امکان بسیاری از کشورها چنین پیشگیری را انجام دهند.

بر طبق اطلاعات این سازمان گزارش شده است که 79٪ از کل خودکشی ها در کشورهای متوسط و کم درآمد ​​رخ می دهد.

همچنین نرخ نسبی در کشورهای با درآمد بالا 11.5 در هر صد هزار نفر است.

جالب اینجاست که در کشورهای پردرآمد ، مردان سه برابر بیشتر از زنان مرتکب خودکشی می شوند ، در حالی که در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​، تقریباً یکسان هستند.

خودکشی دومین عامل اصلی مرگ و میر در جوانان 18 تا 29 سال (در وهله اول تصادفات) است. اگر بزرگسالی را محاسبه نکنیم در دوره 15 تا 19 سالگی، پس از خطرات بارداری و زایمان، خودکشی در دختران در رتبه دوم قرار می گیرد و در پسران پس از تصادفات رانندگی و خشونت بین فردی در رتبه سوم قرار دارد.

از محبوب ترین روشهای خودکشی می توان به حلق آویز، مسمومیت با سموم دفع آفات و خودکشی با استفاده از سلاح گرم اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала