احتمال خرید نفت ایران توسط هند با وجود تحریم های آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احتمال خرید نفت ایران توسط هند با وجود تحریم های آمریکا
احتمال خرید نفت ایران توسط هند با وجود تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با وجود تحریم های آمریکا این احتمال وجود دارد که هند بار دیگر خرید نفت ایران را دوباره آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، علی چگنی، سفیر ایران در هند اعلام کرد که هند با وجود تحریم های آمریکا علیه ایران می تواند نفت این کشور را خریداری کند و تجارت با این کشور را افزایش دهد.

به نقل از روزنامه هندی The print، چگنی گفت: کشور هند، دوست خوب ما است. من امیدوارم که خرید نفت ایران را آغاز کند. هند این موضوع را درک می کند که این تحریم ها به صورت یکجانبه از سوی آمریکا اعمال شده است و نه سازمان ملل متحد.  

وی خاطرنشان کرد: هر دو کشور می توانند تمام فعالیت های تجاری خود را از طریق بانک های هندی IDBI  و  UCO انجام دهند.

سفیر ایران در هند ادامه داد: براساس آمارهای سال جاری، گردش مالی تجارت دو کشور در حدود 13 میلیارد دلار بوده که پس از قطع واردات نفت ایران به دلیل ترس از عواقب احتمالی در ارتباط با تحریم های احتمالی آمریکا علیه ایران، این مبلغ کاهش یافت.

این نشریه همچنین می نویسد ک یک هیات بلند پایه از هند قصد دارد در ماه سپتامبر برای گفتگو در خصوص روابط تجاری و چشم انداز از سرگیری واردات نفت ایران به تهران سفر کند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала