دانشمندان با استفاده از نانو تکنولوژی راه تشخیص مرحله قبل از سرطان را پیدا کردند

© Fotolia / Vitanovskiدانشمندان با استفتده از نانو تکنولوژی راه تشخیص مرحله قبل از سرطان را پیدا کردند
دانشمندان با استفتده از نانو تکنولوژی راه تشخیص مرحله قبل از سرطان را پیدا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دریافتند که با استفاده از حسگرهای زیستی مبتنی بر نانو الماس های انفجاری، می توان شرایط پیش سرطانی را تسخیص داده و ثبت کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Laser Physics Letters، نانو الماس های انفجاری (DND) یک نانوساختار کربنی با یک شبکه کریستالی مشابه الماس هستند که با استفاده از مواد منفجره به دست می آید. در سال های اخیر، دانشمندان به طور فعال در حال بررسی تعامل DND با ساختارهای بیولوژیکی و مولکولهای زیستی بودند. که در نتیجه کمک شایانی در درمان تومورها و نیز ایجاد حسگرهای زیستی و ایمپلنتهای سازگار استفاده می شود.

خصوصیات مولکولهای زیستی در هنگام تعامل با DND، به طور قابل توجهی تغییر می کنند. این برای تحقیقات زیست پزشکی بسیار مهم است، زیرا هنگام ایجاد مواد جدید فیزیولوژیکی فعال، رابطه بین ساختار ماده و خواص فلورسنت آن مهم است.

امروزه دامنه استفاده از حسگر های زیستی به سرعت در حال گسترش است. نانوحسگرها بطور فعال در تحقیقات زیست پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند به ابزاری برای انتقال دارو تبدیل شوند.

در آینده نزدیک دانشمندان قصد دارند یک نمونه اولیه بیوسنسور بر اساس نانوذرات آلبومین را برای رساندن  دارو به بدن تولید کنند. همچنین برنامه ریزی شده که با تولید بیوسنسورهای مبتنی بر DND، امکان ثبت شرایط اولیه سرطانی و پیش سرطانی ایجاد گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала