گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون در خصوص برجام

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiگفتگوی تلفنی پوتین و مکرون در خصوص برجام
گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون در خصوص برجام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه و روسیه بر اتحاد نیروها در جهت حفظ توافق هسته ای ایران حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین، روسای جمهور روسیه و فرانسه ، ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون در تماس تلفنی در خصوص تلاش همه طرف های ذینفع برای حفظ و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته ای ایران، با یکدیگر صحبت نمودند. این گزارش روز یکشنبه در منتشر شد. 

ظريف: كاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب برجام است - اسپوتنیک ایران
ظريف: كاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب برجام است

در این بیانیه آمده است: "اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه هسته ای ایران کاملاً مورد بررسی قرار گرفت. ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون بر تلاش همه طرف های ذینفع به منظور حفظ برجام و رعایت کامل آن تاکید نمودند و همچنین درباره اقدامات انجام شده توسط روسیه و فرانسه در خصوص این مسئله، تبادل اطلاعات کردند".

گفتنی است، در سالگرد خروج آمریکا از برجام ، ایران هشتم ماه مه اطلاع داد که اجرای برخی بند های برجام را از جمله در ارتباط با غنی سازی اورانیوم و آب سنگین قطع می کند. ایران از سقف منابع اورانیوم با غنای پایین را ۳۰۰ کیلوگرم افزایش داد. به دنبال آن مقامات در تهران در خصوص مرحله دوم کاهش وظایف برام اطلاع دادند از آنجا که اعضای برجام نمی توانستند در عرض ۶۰ روز درخواست های تهران را اجرا کنند. ایران سطح غنی سازی اورانیوم را تا ۴.۵ درصد  رسانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала