به عقیده آلمان، اقدامات ایران هیچ کمکی به تنش زدایی نمی کند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر به عقیده آلمان، اقدامات ایران هیچ کمکی به تنش زدایی نمی کند
به عقیده آلمان، اقدامات ایران هیچ کمکی به تنش زدایی نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه اقدامات ایران در راستای تنش زدایی نیست، اعلام کرد که آنها منتظر نتیاج بررسی های آژانس هسته ای در خصوص ذخایر اورانیوم ایران خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این رویترز با استناد به منابع دیپلماتیک، گزارش داده بود كه كارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اثری از اورانیوم را در نمونه های گرفته شده در تهران در یكی از تأسیسات هسته ای این کشور پیدا كردند، كه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قبلاً آن را "انبار مخفی هسته ای" نامیده بود.

بازدید رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی چند روز پس از مرحله سوم کاهش تعهدات هسته ای توسط ایران که از 6 سپتامبر آغاز شد، صورت گرفت. از تاریخ 6 سپتامبر، تهران تصمیم گرفت در رابطه با تحقیق و توسعه در زمینه فناوری هسته ای خود را مقید به محدودیت های تصریح شده در توافق هسته ای نکند.

به گفته وزیر خارجه آلمان: " نحوه عملکرد ایران در حال حاضر، هیچ کمکی به کاهش تنش ها نمی کند، چرا که اکنون تلاش بسیار زیادی در سطح بین المللی برای دستیابی به کاهش تنش صورت می گیرد. ولی در نهایت، ما به واقعیت های موجود متکی هستیم و نه به بیانیه ها، در نهایت منتظر هستیم که این روزها گزارش آژانس منتشر گردد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала