پرواز شناسایی هواپیمای آمریکایی در نزدیکی نفتکش ایرانی

© AFP 2023 / JOHNNY BUGEJAپرواز شناسایی هواپیمای آمریکایی در نزدیکی نفتکش ایرانی
پرواز شناسایی هواپیمای آمریکایی در نزدیکی نفتکش ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای آمریکایی روز 5 سپتامبر بر فراز سواحل سوریه و لبنان به پرواز شناسایی دست زد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعات دریافتی از منابع پروازهای نظارتی، هواپیمای P-8A Poseidon آمریکا روز 5 سپتامبر  چند ساعت بر فراز سواحل سوریه و لبنان در نزدیکی جایی که اوایل هفته نفتکش ایرانی آدریان دریا1 گزارش مختصات خود به سیستم AIS را متوقف کرد پرواز شناسایی به انجام رساند.

پرواز در ارتفاع حدود 6 هزار متری انجام شد. مدتی قبل از آن هواپیمای آمریکایی RC-135Uنیز بر فراز مرزهای آبی سوریه و لبنان به مدت چند ساعت مشغول پرواز شناسایی بود. مطابق با اطلاعات ماهواره‌ای، نفتکش ایرانی آدریان دریا1 که حامل 2 میلیون و 100 هزار تن نفت خام است و ایالات متحده خواهان توقیف آن است در فاصله 12 مایلی مرز آبی سوریه و 50-30 کیلومتری بندر طرطوس سوریه قرار دارد.

به عقیده ناظران غربی احتمال آن می رود که برای انتقال نفت به کشتی دیگری در آبهای بین‌المللی در نزدیکی سوریه سیستم شناسایی خودکار AISاز کار افتاده باشد.

هم‌اکنون چند تانکر کوچکتر در نزدیکی نفتکش ایرانی در تارتوس قرار دارند. اطلاع داده شد که تا قبل از قطع گیرنده سیستم AIS، نفتکش ایرانی آدریان دریا1 در نزدیکی سوریه در حال شناوری بود اما مرزهای آبی آن را نقض نکرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала