قدرت نمایی نظامی جدید چین در برابر امریکا

© AP Photo / Li Gang/Xinhuaقدرت نمایی نظامی جدید چین در برابر امریکا
قدرت نمایی نظامی جدید چین در برابر امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی چین در اقدامی قابل توجه برای نخستین بار هفت فروند جنگنده نسل پنجم «جی-20» را به پرواز درآورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم،  به دنبال رویت یک دسته پروازی هفت فروندی از جنگنده‌های نسل پنجم «جی-20» نیروی هوایی چین، اینک تحلیلگران نظامی بر این باورند که برتری هوایی این کشور در منطقه و در تقابل با آمریکا محقق خواهد شد.

به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست» نیروی هوایی چین سه شنبه در فیلمی پرواز هفت فروند جنگنده پیشرفته جی-20 را به نمایش گذاشت. این اولین نمایش این تعداد جنگنده جی-20 پس از رونمایی از آن در نمایشگاه بین‌المللی هوایی در استان «گوانگدانگ» در سال 2016 بود.

وانگ یانان» از تحلیلگران نظامی چین در این زمینه اظهار داشت: «با توجه به پرواز هفت فروند از جنگنده‌های جی 20، این هواپیماهای مجهز به سلاح‌های هوا به هوا و هوا به زمین، به طور قابل توجهی قابلیت تهاجمی خواهند داشت.»

Китайский истребитель J-20 во время авиашоу в Китае - اسپوتنیک ایران
پرواز جنگنده چینی نسل پنجم J-20 (ویدئو)

وی افزود که این جنگنده‌ها موجب برتری هوایی چین در منطقه و تخریب قابل توجه مواضع دشمن می شوند.

گفته می‌شود به دلیل پیشرفته بودن این جنگنده‌ها دیگر نیازی به پرواز تعداد زیادی جنگنده‌ نیست، زیرا تنها دو یا سه فروند از این جنگنده‌های نسل پنجم می توانند ماموریت‌های محوله را به نحو مطلوب اجرا کنند. نیروی هوایی ارتش چین در ماه جولای برای نخستین بار تصویری را از جنگنده جی-20 با شماره پروازی یگان رزمی نشان داد.

چندی قبل همین رسانه نوشت که نیروی هوایی آمریکا برای پی بردن به برخی رموز مقابله با جنگنده‌‌ای نسل پنجم جی ـ20، ماکتی از آن را ساخته و در یکی از پایگاه‌های هوایی خود مستقر کرده است.

در حالی‌مقام‌های نظامی آمریکا اعلام کرده‌اند که ماکتی هم اندازه با جنگنده جی-20 با کاربردهای آموزشی ساخته شده که تحلیلگران این اقدام را نشانگر ترس فزاینده واشنگتن از قدرت هوایی چین برشمردند.

بر اساس این گزارش، ماکتی از جنگنده جی-20 دراگون در پایگاه «ساوانا هیلتون» در ایالت «جورجیا» مشاهده شده است. یک فرمانده نیروی هوایی آمریکا با تائید این خبر اعلام کرده که این ماکت نمونه‌ای هم اندازه با جنگنده جی-20 بوده و به مدت 2 روز و از تاریخ 4 تا 6 دسامبر (13 تا 15 آذر) در مرکز برتری هوایی آمریکا مستقر بوده است.

از جنگنده جی-20 به عنوان رقیب اصلی جنگنده «اف-35» ساخت آمریکا یاد می‌شود و کارشناسان بر این باورند که ارتش آمریکا، نیروی هوایی چین به ویژه جنگنده جی-20 این کشور را تهدیدی قابل توجه در نظر می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала