دیدگاه سعد حریری درمورد حزب الله

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دیدگاه سعد حریری درباره‌ی حزب الله
دیدگاه سعد حریری درباره‌ی حزب الله  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب الله فقط یک مشکل لبنانی نیست بلکه یک مشکل منطقه ای است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان بی سی، سعد حریری نخست وزیر لبنان اظهار داشت که لبنان مسئول حزب الله نیست و حزب الله نه فقط مشکل لبنان بلکه یک مسئله منطقه ای است.

حریری گفت:ببینید، حزب الله فقط یک مشکل لبنانی نیست بلکه یک مشکل منطقه ای است، اسرائیل می خواهد این سناریو را داشته باشد که لبنان باید مسئول حزب الله باشد و نتانیاهو می گوید اگر می خواهید آن را بخرید بخریدش، اما او و جامعه جهانی می دانند که این درست نیست.

حریری همچنین با اشاره به تحریم های اخیر ایالات متحده در مورد بانک اعتماد جمال به دلیل تسهیل در امور مالی حزب الله اظهار داشت که چنین بانک هایی باید انتظار عواقب انجام امور مالی حزب الله را داشته باشند.

رؤیت جنگنده اسرائیلی در آسمان بیروت و نزدیک دفتر حزب الله  - اسپوتنیک ایران
رؤیت جنگنده اسرائیلی در آسمان بیروت و نزدیک دفتر حزب الله

نخست وزیر لبنان افزود با تصدیق اینكه ایالات متحده مجبور بود این اقدام را انجام دهد گفت:اگر بانکی از این اعتماد سوءاستفاده كند، ما آن را دوست نخواهیم داشت، ما سعی می كنیم جلوی آن را بگیریم و این کار را انجام می دهیم، من این کار را نمی پسندم و ای کاش که این بانک وارد آن چیزی که آنها شدند نمی شد.

نخست وزیر لبنان اذعان کرد که وی در توانایی خود برای کنترل حزب الله محدود است.

حریری به سی ان بی سی گفت:من یک شخص عملگرا هستم و محدودیت های خود را می دانم و محدودیت های این منطقه را می شناسم، اگر مردم در مورد این مسئله جدی بودند، آنها مسائل را 10،15،20،30 سال پیش انجام می دادند.

تنش بین اسرائیل و حزب الله از هفته پیش زمانی که دو پهپاد جنگی در بیروت در نزدیکی انبار تجهیزات موشک های هدایت شونده و نقطه زن سقوط کردند و اسرائیل با حمله هوایی به مناطقی از سوریه دو سرباز حزب الله را کشت افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала