سفر ظریف به مسکو در آستانه گام سوم کاهش تعهدات برجامی

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky سفر ظریف به مسکو در آستانه گام سوم کاهش تعهدات برجامی
سفر ظریف به مسکو در آستانه گام سوم کاهش تعهدات برجامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه و وزیر نیرو ایران برای دیدار و گفتگوی با همتایان روس خود، شب گذشته وارد مسکو شدند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و رضا اردکانیان وزیر نیرو ایران شب گذشته با استقبال مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و مقامات وزارت امورخارجه روسیه، وارد مسکو شدند.

ظریف: ایران پنج‌شنبه سومین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام می‌کند - اسپوتنیک ایران
ظریف: ایران پنج‌شنبه سومین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام می‌کند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برنامه های محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و رضا اردکانیان، وزیر نیرو ایران در سفر به مسکو را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران در آستانه گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، ظهر دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تالار تشریفات وزارت خارجه روسیه دیدار و گفتگو کند.

وزرای امور خارجه دو کشور پس از دیدار دوجانبه در یک نشست مطبوعاتی مشترک حضور خواهند یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این سفر با شبکه های تلویزیونی داخلی و بین المللی روسیه گفتگوهایی انجام خواهد داد. 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه نیز با جمعی از ایران شناسان روس و نمایندگان رسانه های دو کشور، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار و درباره مهمترین تحولات منطقه، به ویژه برجام سخنرانی خواهد کرد. 

رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز در ساختمان وزارت انرژی روسیه با الکساندر نوواک وزیر انرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور درباره راه های توسعه و گسترش بیش از پیش مناسبات اقتصادی و اجرایی شدن توافقنامه های فیمابین گفتگو می کند.

پیشتر وزیر خارجه ایران در بدو ورود به مسکو ضمن اشاره به مواضع مشترک ایران و روسیه درباره برجام و بسیاری از تحولات جهانی در جمع خبرنگاران گفت: "دولت روسیه در دوران های سخت کنار جمهوری اسلامی ایران بوده و ما با دوستان دوران سخت مان حتما معامله دیگری می کنیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала