تهران احتمال بازنگری در توافق هسته ای را رد کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تهران احتمال بازنگری در توافق هسته ای را رد کرد
تهران احتمال بازنگری در توافق هسته ای را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت، تهران احتمال تجدید نظر در توافق هسته ای ایران را رد می کند و در مورد باز کردن جعبه پاندورا هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ایران در آغاز مذاکرات با همتای روسی خود اظهار داشت: "مسئله این نیست که در مورد برنامه جامع اقدام مشترک تجدید نظر کنیم، خودتان بهتر می دانید، زیرا هر دو ما از همان ابتدا در این مذاکرات شرکت کردیم، باز کردن جعبه پاندورا و دوباره بستن آن غیرممکن است."

لازم به ذکر است که در سالگرد خروج ایالات متحده از برجام، ایران در تاریخ 8 ماه مه اعلام کرد که تعدادی از موارد توافق هسته ای را از قبیل سطح غنی سازی اورانیوم و همچنین ذخایر آب سنگین را به حالت تعلیق درآورده است. ایران پس از این از سقف 300 کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی شده فراتر رفت و متعاقباً ، مقامات تهران مرحله دوم کاهش تعهدات توافق هسته ای را با توجه به اینکه کشورهای عضو برجام نتوانستند ظرف مدت 60 روز شرایط ایران را برآورده کنند آغاز کرد و سطح غنی سازی اورانیوم را به 4.5% افزایش داد.

ایران از طرفهای توافق خواسته است تا منافع اقتصادی ایران را که در توافق هسته ای پیش بینی شده است، یه ویژه در بخش های بانکی و نفت تضمین کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала