احتمال استقرار پهپادهای بریتانیا در خلیج فارس

© AFP 2023 / Ebrahim Norooziاحتمال استقرار پهپادهای بریتانیا در خلیج فارس
احتمال استقرار پهپادهای بریتانیا در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا از احتمال استقرار پهپادهای این کشور در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا با توجه شرایط موجود در خلیج فارس و توقیف نفتکش این کشور در این منطقه، در حال بررسی اسقرار پهپبادهای خود در خلیج فارس است.

دستورالعمل جدید آمریکا برای کشتی های تجاری عبوری از تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
دستورالعمل جدید آمریکا برای کشتی های تجاری عبوری از تنگه هرمز

به نقل از اسکای نیوز، احتمال استفاده از پهپادهای انگلیسی که در کویت مستقر هستند برای عملیات‎هایی در عراق و سوریه از آنها استفاده می شود، برای انجام ماموریت در خلیج فارس وجود دارد. این طرح برای کمک به کشتی های جنگی انگلیس برای همراهی نفتکش هایی است که با پرچم انگلستان از تنگه هرمز عبور می کنند.

شایان ذکر است که اوضاع اطراف ایران پس از آنکه روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت، تا حدود متشنج شد. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص  علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز روز 19 ژوئیه اعلام کرد که یک فروند نفتکش بریتانیایی با نام stena impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала