روسیه در مقابل نظامی سازی حریم فضایی توسط آمریکا ایستادگی می کند

© Photo / Roskosmos / Oleg Artemievروسیه در مقابل نظامی سازی حریم فضایی توسط آمریکا ایستادگی می کند
روسیه در مقابل نظامی سازی حریم فضایی توسط آمریکا ایستادگی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس آکادمی مسائل ژئوپلیتیک روسیه اعلام کرد که روسیه توان ایستادگی در برابر نظامی سازی حریم فضایی از سوی آمریکا را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین سیوکوف، رئیس آکادمی مسائل ژئوپلیتیک روسیه درباره تشکیل فرماندهی فضایی از سوی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: علی رغم برتری فنی آمریکا در این زمینه، روسیه توان ایستادگی در مقابل آن را دارد.

ترامپ، فضا را منطقه بعدی عملیات نظامی نامید - اسپوتنیک ایران
ترامپ، فضا را منطقه بعدی عملیات نظامی نامید

پنجشنبه ( 7 شهریور) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در مراسمی آغاز رسمی کار فرماندهی فضایی ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد و فضا را حیطه بعدی اقدامات نظامی نامید. فرماندهی فضایی، با 87 تشکل در اختیار سناتور ژنرال جان ریموند، قرار خواهد گرفت. این فرماندهی امکانات هشدار پرتاب موشک ها، عملیات های ماهواره ای و کنترل و پشتیبانی از عملیات فضایی را با هم متحد می کند.

کنستانتین سیوکوف در جریان مصاحبه با "اسپوتنیک" گفت: "فرماندهی فضایی برای انجام اقدامات نظامی در منطقه مشخصی در حریم فضایی ایجاد شده است. نظامی سازی حریم فضایی رسما آغاز شده است."

به گفته وی، آمریکا از نظر کمیت و کیفیت فضاپیما پیشروتر از روسیه است، اما روسیه در زمینه فناوری مقابله با ماهواره ها از آمریکا پیشی می گیرد.

سیوکوف در ادامه افزود: "آمریکایی ها ماهواره های بهتری نسبت به ما دارند. به طور کل امروز آمریکایی ها در زمینه فضا برتری دارند، این غیرقابل انکار است، اما ما امکانات بیشتری برای مبارزه با فضاپیماها داریم. آخرین سیستم های ما، مانند سیستم "اس- 500" که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد، قادر است در محیط مدار نزدیک زمین، جایی که ماهواره های شناسایی به طور عمده فعالیت می کنند، ماهواره ها را منهدم کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала