مذاکرات ترکیه و روسیه در باره سو-57 روسی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات ترکیه و روسیه در باره سو-57 روسی
مذاکرات ترکیه و روسیه در باره سو-57 روسی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اردوغان از مذاکرات با روسیه در خصوص خرید جنگنده های « سو-57» روسی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که ترکیه و روسیه مذاکراتی در خصوص تحویل جنگنده های «سو-57» روسی به ترکیه به انجام می رسانند.

وی به خبرنگاران گفت:«مذاکرات در باره تحویل «سو-57» به ترکیه جریان دارد و ادامه خواهند داشت. پس از پایان نمایشگاه هوافضای«ماکس-2019» روسیه، نمایندگان وزارتخانه ما در روسیه باقی می مانند تا در این رابطه مذاکرات ادامه یابد. ما شرایط  خود در خصوص دریافت وام  و تولید مشترک این جنگنده‌ها را در مذاکرات پیشنهاد خواهیم کرد. اگر آمریکا موضع خود در رابطه با تحویل جنگنده‌های اف-35 به ترکیه را تغییر ندهد ما به جستجوی راه خروجی از این وضعیت خواهیم پرداخت».

خرید جدیدترین سیستم های پدافند هوایی روسیه توسط ترکیه به جنجال بین‌المللی بین ترکیه و آمریکا دامن زد. ایالات متحده از ترکیه خواست از این معامله خودداری ورزد و سیستم «پاتریوت» را خریداری کند.  در صورتی که ترکیه از این درخواست واشنگتن سرباز زند، فروش جنگنده های اف-35 به ترکیه یا به تعویق خواهد افتاد و یا این قرارداد بطورکلی فسخ خواهد شد. اما ترکیه عقب‌نشینی نکرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به همراه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز 27 ماه اوت از نمایشگاه هوافضای «ماکس-2019» روسیه دیدن کرد. او خواهان انجام مذاکرات در باره جنگنده های سو-35  سو-57  شد و موضوع خرید آن ها از سوی آنکارا در مذاکرات با ولادیمیر پوتین مطرح شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала